• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergeven naam gedefinieerde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Hoi allemaal,

In een werkblad heb ik een range gedifinieerd met een naam.
Deze naam komt nu verticaal in de range te staan. Dit is vrij
storend voor het invullen van evt. gegevens binnen dit bereik.

Iemand enig idee hoe deze weergave uit te zetten is?

(De naam is nodig in het blad voor zoekfuncties etc.)

gr. groennbb

Kan je eens in een bestandje laten zien hoe dit gebeurt. Want ik kan er mij zo direct niet te veel van voorstellen.

Groenenbb, Bedoel je hier soms gewoon een kolomheader? Want je vraag is inderdaad een gokspelletje. :confused:

Groet, Leo

Ik heb het bestandje toegevoegd.

In het bestand zie je de naam staan die ik gegeven heb aan
de range(D3:E10).

De naam is gegeven via excel - invoegen - naam - definiëren.

Is er een mogelijk om die naam die nu horizontaal door de range staat de verbergen.

Groenenbb

Bijlagen

Ik zou echt niet weten hoe je dit gedaan hebt. Den dit nog nooit tegengekomen :confused:

Ik zelf heb ook geen idee. Het blad waar het opstaat word al aantal jaren gebruikt.
Moet ergens een instelling zijn lijkt mij. Het vreemde is als ik dit blad heb openstaan en
ik doe dit in een nieuw blad dan krijg ik die tekst niet te zien.

Bladen omzetten naar nieuwe is misschien wel de enigste oplossing maar dat is een behoorlijk werk. Voor een bestand met veel tabbladen en gevulde regels en macro's.

Zag zelfs dat er nog enkele in het zip bestand staan. Misschien iemand die naast het genoemde probleem keer kan kijken naar de macro. Ik als leek heb iets gevolgeld. Het werkt maar misschien dat het korter kan.

gr. Groenenbb

Een grafische weergave van een gedefinieerde naam weergeven
Opmerking Dit gedeelte is alleen van toepassing op Excel 97 voor Windows.

Als u het vak In-/uitzoomen voor een werkblad instelt op 39 procent of lager, wordt een gedefinieerde naam die bestaat uit een bereik van twee of meer aangrenzende cellen, in een rechthoek op het scherm weergegeven. Als u klikt op het vak In-/uitzoomen op de werkbalk Standaard en een waarde van 40 procent of hoger typt, verdwijnen de rechthoeken voor benoemde bereiken automatisch. Deze functie is niet beschikbaar in eerdere versies van Microsoft Excel.

Graag gedaan. Zag het in een een support site van microsoft staan na een zoekactie in google.

Misschien dat je me nog kan helpen om een keer de macro na te kijken. Volgens mij kan die vele malen kleiner. Excel en formules gaat me nog wel goed af maar macro's is voor mij een nieuw start waarin ik steeds iets meer leer vanuit deze site.

waarom krijgen deze mensen geen lintje

Beste groenenbb,

Eerst een tip. Wanneer je eigen macro's een sneltoets geeft, werk dan met de combinatie Ctrl+Shift+[letter]. Microsoft gebruikt namelijk zelf standaard de combinatie Ctrl+[letter]. Ctrl+C is namelijk het kopiëren van de selectie. Bij jou start dan een macro. Je kunt dit wijzigen via F8, dan de macro selecteren en onderin de sneltoets aanpassen.

De code:
Code:
Range("rngOmschrijving").Select
    Selection.Copy
kan worden:
Code:
Range("rngOmschrijving").Copy

De code:
Code:
Selection.PasteSpecial Paste:=xlAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False _
        , Transpose:=False
Kort ik altijd af tot:
Code:
Selection.PasteSpecial Paste:=xlAll

Het selecteren van een werkblad hoeft niet als je naar een benoemde range gaat. Start de macrorecorder en selecteer de range in het naamvak boven cel A1. Kijk dan naar de code.

Zomaar wat me te binnen schiet.

Succes,
Richard

Laatst bewerkt:
Code:
Selection.PasteSpecial Paste:=xlAll

Als toch alles geplakt wordt, is Plakken Speciaal niet nodig, toch? Een gewone Kopiëren - Plakken schrijf je als:

Code:
Sheets("Bronsheet").Range("A1").Copy Sheets("Doelsheet").Range("B1")

En dus zonder al die Select erbij.

Je kunt dit wijzigen via F8, dan de macro selecteren en onderin de sneltoets aanpassen.

Alt-F8 > macro selecteren > Opties

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan