• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergeven van de namen van Access-tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roncancio

Meubilair
Lid geworden
24 mei 2005
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om de namen van Access-tabellen weer te geven zodat de gebruiker hier een keuze uit kan maken.

Bijvoorbeeld:
De standaard database Noordenwind heeft onder meer de tabellen: werknemer, produkt.

De bedoeling is dus dat bijv. een combobox gevuld is met:
-werknemer
-produkt

etc.

De gebruiker kan dan een macro draaien in Excel op basis van het gekozen tabel.

Het gaat om een database met verscheidene tabellen die qua opmaak identiek zijn maar uiteraard elk met een andere naam.

Elk hulp/suggestie wordt zeer gewaardeerd.

Bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken.

Roncancio

Ferenc,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik kan hier mee verder zoeken.

Wat ik mij vanmiddag realiseerde is dat bij het aanmaken van een externe query, er een menu verschijnt met een overzicht van de tabellen in de database.

Dus via DATA - EXTERNE GEGEVENS IMPORTEREN - NIEUWE DATABASE QUERY...
Vervolgens kies je een soort database ( in mijn geval Access) en het database. Hierna krijg je dus het overzicht te zien van de tabellen.
Je kan met VBA menu's aanroepen en het zou geweldig zijn als ik zit menu ook zo kan aanroepen.

Mijn dank is groot,

Roncancio

Hallo,

Hartelijk dank voor je reactie. Dit is inderdaad hetgeen ik gebruik.
Het gaat dus om een overzicht van de tabellen (zoals figuur 4 bij punt 3.2).

Dit overzicht zou ik willen gebruiken/aansturen via VBA zodat de medewerkers een keuze kunnen maken.

We hebben het hier min of meer opgelost op een rechttoe-rechtaan manier maar ik houd mij aanbevolen voor een suggestie.

In ieder geval hartelijk dank voor je nuttige reacties/bijdragen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan