Weergeven van laatste 10 ingetypte projecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstalaz

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
131
Hallo,

Ik heb hier een database in access 2003.

In deze database heb ik een bestelformulier met een veld waar ik het projectnummer kan intypen. Het projectnummer komt dan ook in het rapport.
Nu wil ik dat wanneer ik bijvoorbeeld "8" intyp, dat ik dan 8525, 8853, 8898 te zien krijg in een keuzevak. Maar dan wel de laatste 10 ingetypte projectnummers. Dus hij moet deze tijdelijk opslaan.

Ik hoop dat zoiets mogelijk is.


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je met 'laatste 10 ingetypte nummers' ook inderdaad de laatst ingetypte nummers, of de 10 hoogste nummers? En wil je nummers zien die met 8 beginnen, of nummers waar een 8 in voorkomt?
 
sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest.

Maar ik bedoel echt de laatste 10 ingetypte nummers. En ik wil de nummers zien die met een 8 beginnen (dit kan ook een 1, 2, 3, 4, 5, etc zijn).

Ik wil het dus als volgt hebben:

11064
10022
9051
8558
10352
10302
10163
8667
9321
8618

Als ik dan een "9" invoer, dat ik dan 9051 en 9321 te zien krijg.
 
Met een query van dit type kom je een heel eind:
Code:
PARAMETERS [Typ het startnummer] Short;
SELECT TOP 10 Projectnummer, Descrip, Datum_Binnenkomst, Doorlooptijd, Datum_Opgelost
FROM Blad1
WHERE (((Left([Projectnummer],1))=[Typ het startnummer]))
GROUP BY Projectnummer, Descrip, Datum_Binnenkomst, Doorlooptijd, Datum_Opgelost
ORDER BY Projectnummer DESC;
 
Wil je misschien wat uitleg geven over hoe ik het aan moet pakken.

Ik heb een keuzevak met projectnummers. Deze heeft een link met een query en deze query pakt de gegevens uit een tabel.
Waar moet ik die code plaatsen?
 
Ik heb een losse query gemaakt, die de laatste 10 records selecteert op basis van een veld Projectnummer (jouw veldnaam dus). De rest van de query is bij jou vast anders, dus die brongegevens zul je zelf aan moeten passen. De query kun je in beginsel als basis voor je keuzelijst gebruiken, dus als Rijbron; als je de keuzelijst dan opent wordt er om een begingetal gevraagd. Alleen moet je de keuzelijst bij een ander getal eerst 'leegmaken' door op <F9> te drukken, omdat hij de eerder ingevoerde waarde vasthoudt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan