Weerstand calculator

Status
Niet open voor verdere reacties.

beest820

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2009
Hoi allemaal,

Voor de mensen onder ons die zich graag met electronica bezig houden en op een eenvoudige manier de weerstandwaarde wil bepalen,
is hier : Bekijk bijlage Weerstand calculator.zip

Door de kleurcode te selecteren berekend de weerstand calculator de ohmse waarde van de weerstand.
Je kan ook een waarde invoeren waarna de juiste kleurcode op de weerstand komt.

Vastleggen in volledig scherm 15-5-2010 203919.bmp.jpg Vastleggen in volledig scherm 15-5-2010 203942.bmp.jpg

Veel plezier met testen. :cool:

Grtz beest.

Laatst bewerkt:
Nice :thumb:

Ik had wel effen een o_O moment toen ik de E6 zag staan. Lijkt verdacht veel op bepaalde gehaate software :D

erg handig omdat ik ook met elektronica bezig ben.
maar kan je miss ook zoiets maken dat je volt enzo. in moet vullen en dat hij dan een weerstand waarde berekent + kleur codes??

alvast bedankt.

@thijsco19

Ik kan wel een progje maken dat deze berekeningen voor je maakt, maar dat zal nog wel even duren voordat het af is:)
In de tussentijd kun je zelf experimenteren met enkele formules. Dan leer je ook meteen de belangrijkste basispricipes.
Hiervoor kun je de "Wet van ohm" toepassen..

-> U = I * R -- spanning = stroom * weerstand.
-> I = U / R -- stroom = spanning / weerstand
-> R = U / I -- weerstand = spanning / stroom

Waneer je de weerstand berekend hebt kun je de kleurcoderingen van de weerstandcalculator aflezen,
als je dit een paar keer doet zal je merken dat het vrij eenvoudig is.
Succes :thumb:

@thijsco19

Ik kan wel een progje maken dat deze berekeningen voor je maakt, maar dat zal nog wel even duren voordat het af is:)
In de tussentijd kun je zelf experimenteren met enkele formules. Dan leer je ook meteen de belangrijkste basispricipes.
Hiervoor kun je de "Wet van ohm" toepassen..

-> U = I * R -- spanning = stroom * weerstand.
-> I = U / R -- stroom = spanning / weerstand
-> R = U / I -- weerstand = spanning / stroom

Waneer je de weerstand berekend hebt kun je de kleurcoderingen van de weerstandcalculator aflezen,
als je dit een paar keer doet zal je merken dat het vrij eenvoudig is.
Succes :thumb:

het geeft niet dat het lang duurt.
ja ik ken die wet van ohm en zal hem ook wel gaag gebruiken, maar z'n progje is erg handig voor als ik op de com berekeningen zit te maken enzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan