Weet iemand een GreenScreen software voor windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

webmasterelian

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
hallo allemaal,
ik heb besloten in mijn webshow een greenscreen stuk te doen,
green screen zelf heb ik al op het oog om te kopen.
Maar een software is een groot probleem!
Weet iemand een software die ik kan gebruiken met greenscreen op Windows 7 ?

Hey,
Ik weet zelf, uit ervaring, dat het best moeilijk kan zijn een chrome key/green screen software te vinden. Ik zelf gebruik op het moment Sony Vegas Pro 11 (€479,95 toen ik het downloadde :rolleyes:). Hoe dan ook, Pinnacle Studio HD Ultimate Collection (€33,-) is een best goede optie.
Ook heb ik vroeger veel gezocht op gratis green screen software, en ik weet dat deze er bijna niet zijn. Je kan natuurlijk ook gewoon de Sony Vegas Pro 12 trial downloaden, deze trial werkt iets van 3-4 maanden (niet zeker). Maar als je echt het green screen gebruik wil verspreiden, dan zal je toch een software moeten kopen.

-Martini18

(Ik zal even kijken of er nog andere softwares zijn, ik heb er nog een paar in mijn achterhoofd, maar ik ga even kijken hoe duur deze zijn, zal wel even in een edit vermelden of ik nog het één en ander gevonden heb.)

EDIT: Je kan bijvoorbeeld ook Corel VideoStudio Pro X5 (€56) gebruiken, maar dat is gelijk een stuk duurder dan Pinnacle Studio HD Ultimate Collection.

EDIT: Ik kan niet echt goedkopere producten vinden, misschien kan je het wel proberen met een oudere versie van Pinnacle (minstens Studio 12 Ultimate Collection), hoewel ik dit niet het beste programma vind (vraagt veel van computer) is dit wel een goede oplossing, ik heb met Pinnacle 8 & 14 gewerkt en toen ben ik overgestapt op Sony Vegas Pro. Oh en je kan misschien Sony Vegas Movie Studio kopen, prijs ligt rond de €80 maar dat is voor de rest een best goed en goedkoop programma.

Laatste EDIT: Neem als je Pinnacle Studio neemt ALTIJD de Ultimate Collection versie, want anders krijg je zo'n programma met allemaal limitaties, en dat wil je niet, want dan kan je geen chroma key, en dat is wat jij wilt. Hoe dan ook: veel succes met je webshow:thumb:

Oh, en laat mij even weten als het gelukt is en welke software je hebt gekozen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste
Ik heb even gekeken en wel ik heb ook lang met pinnacle gewerkt en vond het Best GOED maar Weet je dan waar dat je dat kan kopen ??
Ben zelf nog maar 12 Weet je haha ! :D
Maar ga wel nog eens zoeken achter free programma's voor ik ga betalen . Alvast bedankt

Nou, ik heb net even zitten zoeken, en ik ben er achter gekomen dat Pinnacle Studio 16 alweer de nieuwste versie is, daarom hebben veel winkels v15 niet op voorraad, en ik ben er ook nog eens achter gekomen dat het een upgrade pakket is (die van €33,-). Ik weet niet of je bekend bent met torrent? Maar als je echt niks wil betalen zou ik het gewoon downloaden. Of je kan natuurlijk de volle prijs van v16 betalen (rond de €100). Ik zal misschien later vanavond nog wel even kijken.

Ik gebruik zelf pinnacle studio 15 (ik vind 16 minder goed) en After Effects (werkt beter maar is wel duurder). Pinnacle kun je volgensmij gewoon in de mediamarkt krijgen. Het heet trouwens Chroma Key, misschien vind je zo wel wat freeware via google!

Laatst bewerkt:
Jammer genoeg is Pinnacle Studio 15 nergens meer te koop. Maar After Effects? Zou ik nooit doen, heb één keer eens de trial gedownload, maar het is zo gecompliceerd, daar heb je een jaar training voor nodig ofzo en het kost ook nog eens €1000,- geloof me, Sony Vegas Pro 12 is je geld meer waard, want bij After Effects zou je nog een programma moeten kopen om de footage aan elkaar te lijmen, want monteren werkt niet in After Effects, daarom heet het ook After Effects. Voor een starter zou ik Pinnacle Studio 16 Ultimate Collection, of Corel Videostudio Pro x5 aanbevelen

Bedankt maar toch ga ik Eerst doorzoeken naar gratis softwares want zoals ik dus al zei ; ben nog maar net 12 :D

In after effects werkt het wel beter. En als je het daar in maakt en dan in pinnacle of sony vegas gaat is het resultaat beter! En er zijn altijd minder legale manieren om het te krijgen en op youtube staan filmpjes die helpen. Ik heb nooit training gehad en ik kan er mee werken!

@Martini18, liever niet aanmoedigen tot piraten zoals jij het noemt. Dank je wel, heb je bericht aangepast.

In after effects werkt het wel beter. En als je het daar in maakt en dan in pinnacle of sony vegas gaat is het resultaat beter! En er zijn altijd minder legale manieren om het te krijgen en op youtube staan filmpjes die helpen. Ik heb nooit training gehad en ik kan er mee werken!

Ja okee, maar er staat niet alles op youtube. En je hebt wel een goede computer nodig + het prijskaartje: €1000+

Laatst bewerkt:
Nou, zoek maar eens op youtube chroma key after effects. De eerste pagina is al helemaal gevuld. En de chroma key functie is zo moeilijk niet. En als je graag verder wil gaan heb je het toch maar <dit word meer een discussie tussen ons :P>

Sorry, ik dacht dat je het over AE in het algemeen had, nevermind then :rolleyes:

Beste,
Ik zou willen vragen om a.u.b. niets meer over die dure dingen te hebben want mijn vraag blijft on opgelost en ik ben nog maar 12 dus ; liefst gratis green screen software zoals ik al zei .
DANKJE !

Sorry voor het praten over After Effects, maar (nogmaals:) ik ben bang dat er geen gratis green screen software te vinden is... Misschien wel één met een watermerkje er doorheen maar dat zou een beetje lelijk staan, mijn advies is om de Sony Vegas Pro 12 trial te downloaden: http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials/vegaspro
Of/en daarna nog Sony Vegas Movie Studio HD Platinum (als de andere trial afgelopen is): http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials/moviestudiope

(Ik weet niet of het erg hinderlijk is dat het in het Engels is...?)
Voor de rest zou ik nou niet echt een programma weten...

-Martini18

Oke maar je sprak over een software met watermerkje ?? En euhm .. welk is dat dan ( als het kan met link a.u.b. )en engels maakt niet uit, werk ik dagelijkse mee haha :D

Laatst bewerkt:
Ehh ja, zal ik wel even opzoeken. Als het nog bestaat zal ik een linkje geven.

watermark-200.jpg

Dit, de link/het logo van het bedrijf door het beeld heen. Deze software is hier te verkrijgen: http://www.digitalanarchy.com/demos/psd_win.html

Zijn nog wel meer softwares denk ik, zal nog wel eventjes voor je zoeken.

Okeh dankje !!! En als je er nog Weet, je reageert maar !maar op de site zie ik niet dat ik full versions gratis kan krijgen maar alleen demos en onder free stuff staat het ook niet ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan