Weet iemand een voorbeeld script voor comments?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OM@R

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Berichten
108
Hallo

Weet iemand een voorbeeld script voor comments? Dan bedoel ik met name een gedetailleerde stap voor stap uitleg hoe dit voor elkaar te krijgen als noob.

Word er helemaal gek van, kennis van html en css zijn goed maar dat php en sql pffff

Ik wil dit samenvoegen in een html pagina, maar hoe?

Alvast bedankt mensen voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
wat bedoel je precies met comments? dat je bijvoorbeeld een artikeltje hebt, en dat andere gebruikers commentaar onder kunnen zetten?
 
heb je al iets van die pagina waar de die comments bij wil hebben staan? (misschien een iets meer gedetaileerde uitleg van wat je precies hebt en wil hebben)
 
Waarom niet gewoon CuteNews downloaden? Lijkt mij precies iets wat je zoekt...
 
hmm... ik was al bezig met een functie samen te stellen, maar dat soort dingen zijn inderdaad ook mogelijk. laat maar horen of je het alsnog wilt zien.
 
Thanks, ik ga cutenews proberen vanavond

Haroim ik zou graag willen zien wat je had gemaakt, ik wil het juist graag leren begrijpen.
 
ik had even een scriptje snel in elkaar geknutselt van allerlei ander codes die ik ooit heb gemaakt. maar het gaat om het idee :p

PHP:
<?php
///////////////// eerst contact maken met de database //////////////////////
 $db = "mijn_database";
$dbuser = "user";
$dbpass = "pass";
$dbhost = "localhost";
$dbh=mysql_connect("$dbhost","$dbuser","$dbpass");
mysql_select_db( "$db" ) or trigger_error( mysql_error() );
//////////////// contact gemaakt met de database /////////////////

$article=$_GET['article'];
if($_GET['soort']=='reply'){
//////////////// een pagina voor het maken van de comments ////////////
$reply=$_GET['reply'];
	$article_id=$_GET['article_id'];

		echo "<center><h3>Comment</h3>";
	
		echo "<table width=85% border=0><form method='POST' action='index.php?article_id=$article_id&soort=post'>";
		
		echo "<input type='hidden' name='article_id' value='$article_id'>";		
			echo "<tr align='center'><td>Post<td><TEXTAREA name='post_text' cols='60' rows='6'></TEXTAREA>";
		echo "<tr align='center'><td><td><input type='submit' name='post' value='Post'><input type='hidden' name='post' value='post'></form>";
		echo "</table>";
//////////////// einde pagina voor het maken van de comments ////////////	
}else{
//////////////// een pagina voor het laten zien van de comments ////////////

//////////////// eerst een klein stukje voor het posten /////////////

if($_GET['soort']='post' and $_POST['post']='post' and $_POST['post_text']!=''){
	
	$article_id=$_POST['article_id'];
	$post_text=$_POST['post_text'];
	$time=time();
$Query_post_in_forum="INSERT INTO `comments` (`ID`, `article_id`, `poster`, `post`, `time`) VALUES ('','$article_id','".$_SESSION['user_id']."', '$post_text', '$time')";
	$res_post_in_forum=mysql_query($Query_post_in_forum);
$fout=mysql_errno($dbh);
    if ($fout != 0) {
    $fout=mysql_error($dbh);
    echo "<font color=\#FF0000\"><center>An error occured. This is the error message:$fout. Error code: 1 <br> Sorry for the inconvenience.<br><br>The taridge admin team.</center></font>";
    mysql_close($dbh);
    echo "</body></html>";
    exit;
}
}
////////////// einde posten, nu de pagina /////////////
$article_id=$_GET['article_id'];
$query_select_post="SELECT * FROM `comments` where `article_id`='$article_id'";
$res_select_post=mysql_query($query_select_post);
$fout=mysql_errno($dbh);
    if ($fout != 0) {
    $fout=mysql_error($dbh);
    echo "<font color=\#FF0000\"><center>An error occured. This is the error message:$fout. <br> Sorry for the inconvenience.<br><br>The taridge admin team.</center></font>";
    mysql_close($dbh);
    echo "</body></html>";
    exit;
}

$aantal_posts_made=mysql_num_rows($res_select_post);
if($aantal_posts_made!=0){
	echo "<table>";
for($tellingnummer_post=0;$tellingnummer_post<$aantal_posts_made;$tellingnummer_post++){
$row_select_posts=mysql_fetch_assoc($res_select_post);

$poster=$row_select_posts['poster'];
if($poster==''){
	$poster='Anonymous';
}
$post=$row_select_posts['post'];

	echo "<tr align='center'><td width=22% style='border: 1px solid #C0C0C0;'>Poster: $poster<td style='border: 1px solid #C0C0C0;'>$post";	
}
echo "</table>";

}else{
echo "No post found.";	
}
echo "<br><a href='index.php?article_id=$article_id&soort=reply'>Reply</a>";
}
////////////////// einde van pagina voor het laten zien van de comments ///////////
?>
 
Hoi haroim

Dankjewel voor het script en heb het gelijk uitgeprobeerd, het lukt mij niet helemaal.
Ik heb het script geintegreerd met een pagina uit mijn website: www.minizise.nl/comments_test.php
Via plesk een database aangemaakt genaamd: db_minizise en user en pass in je script aangepast.
Nu als ik de pagina bekijk zie ik deze melding:
"An error occured. This is the error message:Table 'db_minizise.comments' doesn't exist.
Sorry for the inconvenience.

The taridge admin team."

Wat vergeet of doe ik verkeerd?
 
hehe, mooie foutmelding hé? (in het groen :p)

je hebt wel een database, maar geen tabellen erin.

hier is de tabel die je nog in de database moet stoppen:

PHP:
CREATE TABLE `comments` (
  `ID` tinyint(100) NOT NULL auto_increment,
  `article_id` tinyint(100) NOT NULL,
  `poster` varchar(100) NOT NULL,
  `post` text NOT NULL,
  `time` varchar(40) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`ID`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;
 
Laatst bewerkt:
haha zeker mooi dat groen hehe

Maar in wat voor soort bestand moet ik dat opslaan in de database? Is dat dan .comment?
 
ik denk dat ik een stuk verder ben nu, het lijkt erop dat ik kan posten en replyen alleen zie ik niet wat ik heb gepost?
 

Bijlagen

  • phpmyadmin.JPG
    phpmyadmin.JPG
    49,2 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
ga naar je database, druk op SQL en voeg die code daar in:

PHP:
CREATE TABLE `comments` (
  `ID` tinyint(100) NOT NULL auto_increment,
  `article_id` tinyint(100) NOT NULL,
  `poster` varchar(100) NOT NULL,
  `post` text NOT NULL,
  `time` varchar(40) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`ID`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1;

of was dat niet je vraag?
 
woohoo!!! groene text is weg er staat nu: "No post found.Reply"

Alleen waar kan ik nu mijn comment toevoegen/ posten? Wanneer ik op "Reply" klik dan krijg ik een 404 pagina.
 
Ok, ik zie al dat ik nog een pagina moet maken voor de comments in te voeren waarna de output op de pagina komen te staan.
 
nee, die zit er ook al bij. je moet alleen even de naam van de pagina in de link veranderen zodat die naar de zelfde pagina wijst (comments_test.php) in jouw geval.

je kan trouwens ook per artikel (of muziekstuk) een comment onderdeel maken zonder extra werk. Voeg gewoon een article_id toe. De code herkent zelf op welke pagina die zit en wat die moet laten zien, en op welk artikel er gereageert moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

pfffffff er is iets fout, maar wat kan ik niet vinden. Weet jij het?
Na het veranderen van de index.php naar comments_test.php leek het te werken, alleen als ik iets invoer en op post klik krijg ik de volgende output:

"An error occured. This is the error message:Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails. Error code: 1
Sorry for the inconvenience.

The taridge admin team."

Ik begin nu wel eindelijk te begrijpen wat ik aan het doen ben, alleen het laatste tikje nog.
 
ik denk dat ik een stuk verder ben nu, het lijkt erop dat ik kan posten en replyen alleen zie ik niet wat ik heb gepost?
 
ik zie de fout al. Telkens als je op post drukt kom je bij het volgende addres terecht: http://www.minizise.nl/comments_test.php?article_id=$article_id&soort=post

en aangezien article_id in de database alleen cijfers aan kan gaat dat fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan