Weet iemand waar ik mijn biosupdate kan vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Wil me cpu wat overclocken maar heb daarvoor een biosupdate nodig, alleen kan ik hem niet vinden:(

M825VXX PCCHIPS

Biosstring: 62-0202-001131-00101111-040201-VIA_K7

Kan iemand mij helpen?

Het is voor de gewone 825, ik zie geen vxx staan... Zou dat dan wel veilig zijn?

skelle zei:
Het is voor de gewone 825, ik zie geen vxx staan... Zou dat dan wel veilig zijn?
Jouw type staat er helemaal niet bij, ook niet in het archief.

PS,
Is het misschien een bord uit een merk PC?

Laatst bewerkt:
Nouja merkpc... Het was zo dat ons oud moederbord enkele jaren geleden kapot is gegaan, en de computerhersteller heeft dan dit bord erin gestoken, dus echt merkpc is het niet denk ik.

Ik heb het toch gevonden op deze site: http://www.bios-drivers.com/drivers/255/255833.htm

Maar dan krijg ik een rombestand: 030811S.rom en aminf341.exe . Als ik op die exe klik komt er enkele seconden een leeg dosscherm. Kopieeren naar een diskette gaat ook niet. De diskette is dan niet bootable. Wat moet ik hiermee doen? Rechtstreeks unzippen naar de diskette? Maar dit is toch hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Je moet een opstartflop produceren met de rom en de flasher erop, zie hier een gebruiksaanwijzing.

PS,
Het is een bios voor een 825LU, heb ik gezien, hoop voor je dat het gaat werken.

Laatst bewerkt:
ik zou eerst uitkijken voor de goede bios-rom

je hebt 50% kans dat lukt ,zoniet st***t aan de knikker

Lange Pier zei:
Je moet een opstartflop produceren met de rom en de flasher erop, zie hier een gebruiksaanwijzing.

PS,
Het is een bios voor een 825LU, heb ik gezien, hoop voor je dat het gaat werken.

Der staat toch M825VXX? Of is dat hetzelfde?

Lange Pier zei:
Ik niet, gewoon downloaden en dubbelklik.

Ja maar als ik dan op step 3 klik dan wil hij dat ik 29.95 euro betaal voor de update:confused:

skelle zei:
Ja maar als ik dan op step 3 klik dan wil hij dat ik 29.95 euro betaal voor de update:confused:

Het gaat toch alleen om de juist type bios omschrijving? zodat je geen verkeerde erin flasht.

Kunnen jullie hier wat mee?

Bijlagen

• bios.JPG
    bios.JPG
    40,4 KB · Weergaven: 48
lijk mij gemakelijk en juiste info
kan zelf de mijne goed overclokken
maar ik vernieuw mij liever elk jaar van pc

Wat heb je er zelf voor gedaan?, die foto is trouwens vrijwel niet leesbaar, maar dat maakt niet uit, je hebt een VXX bios erin geflasht, volgens mij, maar dat is schijnbaar niet de goede? of het is een universele voor 825 borden van PCChips, daar staat die XX voor.

Nergens is dit bord, op deze manier, terug te vinden, je hebt ongetwijfeld zelf ook gegoogled, nou wij ook, dus dan houdt het verder op.

Op het het bord staat gedrukt welk bord het is en hier kun je nog kijken welke het precies is.

Maare, overclocken met een PCChips bord, en dan ook nog een K7, dat werkt vrijwel niet, ook niet met andere bios software, en je hebt, zo te zien, ook nog eens een vrij recente versie, qua datum.

Jah, ik kan hem nie groter maken, die domme 100 kb beperking ook. Boven de 800*600 gaat hij op meer dan 100 kb staan.

Wat ik zelf heb gedaan: ik had al heel google afgestruind, everest ook, pcchips(vond het bord niet)...Het kan toch niet zijn dat ik een eigengemaakt bord heb:confused: die flash heb ik niet gedaan omdat ik niet zeker was. Een mislukte flash kan ik zeker niet gebruiken. Heb geen zin om - als deze pc kapot is - te werken op mij ouwe athlon 500 mhz met 64 RAM:confused: (nu niet afkomen met je moet maar niet flashen, ik weet dat als ik de juiste flash heb, het mij lukt, heb het al vaak genoeg gedaan). Misschein kan ik niet overclocken, maar ik weet zeker dat het bord 133 mhz fsb heeft en toch zie ik in elk programma, in de bios... dat er maar 100 mhz fsb is, dus hij is underclocked. Scheelt me 500 mhz voor mij cpu (verschil tussen 1500 mhz en 2000 is de moeite om een biosflash te doen, heb nu dus 1500) vandaar dat ik voornamelijk die biosflash wil.

Dat is niet overclocken, maar de goede instellen, zeg dat dan gelijk.:D

Maare, heb je jouw bord nog ondekt bij die foto's? en meestal zit er een voorschakelaar op het bord voor 100, 133 of 166 fsb, de laatste zal wel niet, in de vorm van jumpers of een dipswitch, mis je die ook? dan is de voorinstelling weer meestal in de bios in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan