Weet iemand welk geheugen hier in zit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik ben bezig met het upgraden van een pc van een kennis. Het is een compaq pressario 7EL 7000T -261.

Toen ik daar van de week was dacht ik toch zeker gezien te hebben dat er maar 64 mb geheugen inzit, maar toen ik net op internet keek stond er op een of andere engelse site dat er 128 mb in zit!

Weet iemand misschien wat het juiste is?

Alvast Bedankt!

Hoeveel geheugen erin zit kun je het beste zelf bekijken dmv pc opendoen en geheugen checken. Of in windows zelf kijken.

Je kunt het ook doen met Aida32

Ja weet ik maar ik ben nu niet waar die pc is snap ie?

DUS IK KAN NIET OP DE PC KIJKEN

Laatst bewerkt:
Rechtsklik op Deze computer en klik op Eigenschappen.

Op het tabblad Algemeen staat hoeveel geheugen je hebt.

Guus.

Of kan het zijn dat er 128 mb inzit maar dat er bij eigenschappen 64 mb aangegeven wordt? En zoja, hoe kan dit en kan ik dat verhelpen?

Maar hoe kome ze hier dan bij?

http://www.itreviews.co.uk/hardware/h199b.htm

"The Presario 7EL 7000T is one of the top models in its range, but it's still not going to cost you several important limbs to buy one.

Based around an 800MHz Pentium III, the machine may not be a giant-killer in performance terms, but the chip is well integrated with 128MB of main memory and a 30GB hard drive."

Dat is inderdaad een bespreking van dat model dat in dit geval 128 mb geheugen heeft.

Maar misschien heeft de Nederlandse leverancier ervoor gekozen om er maar 64 mb in te zetten.

Die bespreking op die site is van drie jaar geleden.
64 mb was toen nog heel gangbaar en 128 mb maakte een computer toen nog een stuk duurder.

Het kan dus best zijn dat de leverancier voor een wat goedkopere uitvoering heeft gekozen.

Guus.

ok dankje wel, dan zal er wel 64 mb inzitten. Maar weet je misschien hoe ik hier 256 op kan zetten of moet ik het erbij doen en welk soort geheugen moet ik dan kopen?

Er zijn nogal wat modellen

Om welke gaat het precies? Als je eenmaal het exacte model hebt zijn we een eind verder. De chipset op het moederbord is ook interessant om te weten, die bepaalt de hoeveelheid geheugen die op het bordje past.

Staat letterlijk in die link die je geeft:

Memory

Memory Max*
768 MB*

DIMM Memory Speed**
1PC 133 MHz CL3

Speed of Memory Down on Board
N/A

Memory Type
Non-Parity

Dimm Module Type
Gold Contact

Number of Pins
168

Max DIMM Capacity
256 MB

Ram Type***
100/133 MHz SDRAM

Memory - On Board
Zero

Memory - In Slots
64/128/256

Memory - Max No Discard
576/640/768

Memory - Max with Discard
768 MB*

Total Memory Slots
Three

@ jessy27,

Uit ervaring weet ik dat Compaq niet alle merken van geheugen accepteert. Zoals de specs al zeggen, kan je in 1 slot max 256 Mb pompen. Ik zou dus,als je de kans hebt, de PC even open maken en kijken naar het merk van het geheugen.Eventueel kan je via de serienr. het merk en de specs daar achterhalen.

Dus ik zou het zelfde merk moeten zien te krijgen? En kan ik er gewoon 256 mb bijzetten of moet dat ipv de 64 mb?
Sorry ben hier echt een beginner in, maar weet iemand misschien waar ik afbeeldingen kan vinden van geheugenkaarten/sloten/binnenkant pc?
Wederom Bedankt!

p.s. ik zit hier nog niet een voor mezelf te zwoegen, heb voor nu voldoende P4/512MB!

In tegenstelling tot bovenstaand verhaal heb ik nog nooit problemen gehad met geheugen in Compaq's. Op het werk hebben we > 800 Compaq werkstations (EP serie) waarin geheugen van allerlei fabrikanten zitten.

Compaq houdt zich zeer goed aan de standaarden. Compaq-geheugen bestaat niet, het is in alle gevallen geheugen wat getest is en waarvan gegarandeerd wordt dat het werkt, niet meer niet minder.

Veel fabrikanten van moederborden doen precies hetzelfde, bepaalde merken/typen geheugen garanderen.

Maar weet jij misschien dan welk merk geheugen goed werkt met Compaq? Of misschien een link naar een optie (256 MB)?

Laatst bewerkt:
De gevestigde merken zullen geen problemen geven (Kingston, corsair) maar ook geheugen dat je eigen computerleverancier levert moet gewoon werken.

Afhankelijk van de chipset die op het moederbord gebruikt wordt kan het zijn dat alleen dubbelzijdig geheugenmodules ondersteund worden. Dubbelzijdig geheugen wil zeggen dat beide rijen connectors van de module gebruikt worden, zowel voor als achter.

Niet meer te krijgen!!!

Hallo,

Het geheugen wat ik nodig heb is niet meer te krijgen!!! Ik kreeg ook de volgen de optie aangeboden:

Uw computer heeft RIMMS als geheugen, dit wordt jammer genoeg mondjesmaat geproduceerd, bovendien heeft uw computer geheugen op een snelheid van 600mhz dit wordt helemaal niet meer geproduceerd. De enige mogelijkheid om de computer op te waarderen is door de bestaande geheugens eruit te halen en deze te vervangen door modules op 800mhz die wel worden geproduceerd. De modules moeten per paar worden besteld(dus 2 stuks).

Maar dit wordt natuurlijk een dure business, heeft iemand nog een andere optie of weet iemand waar ik dit alsnog kan verkrijgen?

Alvast Bedankt!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan