Weet niet wat het BIOS-bestand is

• Onderwerp starter Onderwerp starter tryer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Heb een computer samengesteld, alles werkt prima, wil nu BIOS updaten. Windows 8.1 64 bit, Asus moederbord B85M-G Laatste BIOS is 2108.

Als ik dat download krijg ik CAPbestand en BIOS updater for new 4th gen. Intell Core processor (die ik heb). Vervolgens als ik die map open krijg ik map VMAPV2.00.02als ik die map weer open krijg ik meerdere bestanden te zien waaronder Data.BIN en Data5M.BIN en een aantal .exe bestanden. Ik vermoed dat de .BIN bestanden de BIOS bestanden zijn. Graag wat hulp, wat is nu het juiste BIOS-bestand ? ben bang, dat het anders mis gaat met flashen.

Het lukt me niet om printscreen te maken en dat hier te plaatsen. Op de asus-site geven ze bij het moederbord twee mogelijkheden:

B85M-G BIOS 2108 and BIOS updater en

B85M-G BIOS 2108

als ik de tweede uit pak krijg ik een bestand: B85M-G-ASUS-2108.CAP . Is dit het bestand dat ik op een usbstick kan zetten of moet dat nog een renameactie krijgen ???

(de eerdere actie die ik plaatste betrof het uitpakken van de eerste mogelijkheid met BIOS updater)

JE hebt twee mogelijkheden: updaten vanuit je OS of met de ingebouwde EZ-flash.

In het geval van EZ-flash boot je met die optie vanuit de BIOS steekt de USB stick erin met de file en de BIOS doet alles zelf.

ja, hartstikke bedankt, het is gelukt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan