• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

weg laten van bepaald cellen in een berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

malembe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Ik heb een vraag over excel.
Ik speel veel spellen op mijn xbox en heb een sheet gemaakt om alle scores op verschillende manieren te berekenen.
Het enige wat ik niet kan vinden is de mogelijkheid als ik een spel al wel in heb gevoerd, met de maximale waarden van punten en scores, en helemaal rechts van die rij het woordje NO heb staan deze hele rij niet mee wil laten tellen in de totaal berekening.

Weet iemand een oplossing zodat als ik in de meest rechtse cell van de gegeven NO invul het niet wordt meegenomen in de berekeningen en als ik er YES invul wel.

bvd

Malembe

Malembe,

Code:
=SOM.ALS("je bereik met yes of no";"yes";"je bereik met je scores")

Plaats anders een voorbeeldbestandje, dan kunnen we daar op voortborduren !

Joske

ik heb even het sheet uitgekleed 70% weggehaald.

het gaat om het tabblad dlc racing daar staat in de meest rechtse kolom yes of no.
de getallen van Max GS en Max ach wil ik invullen zonder dat ze in de totaal berekeningen mee worden genomen

Bijlagen

Zoals Joske dus bedoeld.

Code:
=som.als(j11:j80;"yes";e11:e80)

Zoals Joske dus bedoeld.

Code:
=som.als(j11:j80;"yes";e11:e80)

hhmm geprobeerd maar er gebeurd niet veel. Misschien dat ik de formule in de verkeerde cell heb staan??

Als ik bv (in het tabblad DLC racing) in cell J11 YES heb staan dan moet cell d11 t/m I11 meetellen staat daar no dan niet meenemen in de berekening.
De berekening waar de regel dan niet in mee genomen dient te worden is cell D7 t/m I7

De formule was bedoeld voor E7.
Plaats onderstaande formule in D7 en sleep de formule naar rechts voor de overige cellen.

Code:
=SOM.ALS($J$11:$J$80;"YES";D11:D80)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule was bedoeld voor E7.
Plaats onderstaande formule in D7 en sleep de formule naar rechts voor de overige cellen.

Code:
=SOM.ALS($J$11:$J$80;"YES";D11:D80)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

het werkt hartelijk bedankt

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.