• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weg laten van kolommen bij uitprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
2.881
Ik heb gezocht maar kom er niet aan uit , hoe ik bepaalde kolommen kan weglaten bij het printen door een command_butom .
In mijn voorbeeldje heb ik vba code's gezet die ik door zoeken heb gevonden , maar ik doe nog iets verkeerd of voer een bepaalde actie niet uit .
Waar zit ik fout ?

Mvg ,

Daniel
 
Laatst bewerkt:
Omtrent dit onderwerp heeft Thoralf mij onlangs nog gemaild. Hij heeft er code voor geschreven.

Normaal gezien komt hij regelmatig op het forum, maar ik zal hem ook een mailtje sturen.

Wigi
 
Thx Wigi ,

Er is geen haast bij , ik kan ook nog steeds de kolommen selecteren en verbergen ik wilde het enkel wat makkelijker maken .

mvg ,

Daniel
 
Hallo Daniel,

Bijgaand een bestandje waarin het volgende is gerealiseerd:
Als je op de knop printen (of afdrukvoorbeeld) klikt verschijnt er een formulier, waarop je kunt aangeven of je selectief of niet-selektief wilt printen (of in plaats van printen het afdrukvoorbeeld wilt zien): Selektief wordt opgevat als een aantal door de gebruiker te specificeren kolommen worden niet getoond.
Tijdens het normale werken zijn alle kolommen zichtbaar op het moment van printen worden ze alleen voor het printen even verborgen.
Welke kolommen niet geprint moeten worden geef je aan door in de betreffende kolom op rij 1 de tekst np in de cel te zetten.

Ik garandeer niet dat het geheel foutloos is, hoewel ik zelf nog geen problemen er mee heb ondervonden.

Even spelen met het voorbeeld doet denk ik wonderen.

Groeten
Thoralf
 
Laatst bewerkt:
Thoralf , :thumb:
Je hebt me al stukken verder geholpen , zijnde bij mij goed voor 1 klant . Ik maak nu 3 kopies van mijn werkbladen en duid overal aan wat niet mag geprint worden .

Thanks ,

Daniel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan