Weg met "U kunt nu de computer uitschakelen"

• Onderwerp starter Onderwerp starter WvdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WvdS

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hoi,

ik heb laatste een sneller moederboard/processor in pappie's pc gedaan, heb nu XP home geinstalleerd, maar nu zegt hij steeds tijdens het afsluiten "U kunt nu de computer uitschakelen" aangezien het een pc is met zo'n dubbel functoinele power knop (als je hem lang indrukt dat hij dan reset) gaat dit niet. Moet ik iedere keer achter de kast kruipen om de stekker er uit te trekken... maybe kan iemand mij vertellen hoe ik dit in BIOS of XP moet instellen (dat hij dus gewoon zichzelf afsluit en de power loskoppeld).

Je kan ook je bureaublad met rechts klikken en kiezen voor nieuwe snelkoppeling, daar plak je dan deze regel in

Shutdown.exe -s -t 0

en noem je die "Uitschakelen"

deze is voor de reboot

shutdown.exe -r -f -t 00

Gaat nog sneller ook :)

Het kan zoveel makkelijker, ga naar je configuratiescherm en dan power management of iets dergelijks en zet de optie APS aan of uit, weet niet meer uit mn hoofd.

Voortaan zet de pc zichzelf nu uit.

Het kan zoveel makkelijker, ga naar je configuratiescherm en dan power management of iets dergelijks en zet de optie APS aan of uit

Dat klinkt het meest logisch en makkelijkst. Ik zit nu achter een XP prof. systeem, zit daar hetzelfde op? Kan die APS niet vinden!:(

IDD bij energie beheer staat wel een UPS maar dat is noodvoeding.. Of die daar wat mee te doen heeft:confused:. Die service kan je bij services uitschakelen indien je geen noodvoeding hebt..

Je kan daat wel bij geavanceerd verschillende opties kiezen wat er moet gebeuren als je de schakelaar indrukt.. Misschien heb je hem daar niet goed staan en moet je hem op uitschakelen zetten..:)

Wel, ik had hetzelfde 'probleem' en het werkte voor mij. Ik zal het iets nader specificeren, het is in Configuratiescherm en dan 'Power Options' (ik heb Engelse Windows), het is een icoontje met een batterij en een stekker en dan tabblad UPS.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan