• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weg schrijven gegevens naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Bekijk bijlage vraag helpmij.xlsBeste forum.

Ik ben bezig met een overzicht voor inkoop.
Nu zou ik graag willen dat de totalen van bald "invul" kolom d met een druk op de knop worden weg geschreven naar blad "overzicht" en dan in de juiste week.

Ik ben bang dat dit een vba moet gaan worden en daar heb ik nog geen brood;) van gegeten.

Wie kan mij op weg helpen aub ?

Bedankt alvast ! (weer)

Laatst bewerkt:
Als de opzet van beide bladen identiek is, is het vrij straight forward.
Code:
Sub tst()
fColumn = Sheets("Overzicht.").Range("D2:BD2").Find([invul!R6], , xlValues, xlWhole).Column
For Each cl In Sheets("invul").Range("B4:B25") 'wijzigen in juiste bereik
    If IsNumeric(cl) Then
        Sheets("Overzicht.").Cells(cl.Row, fColumn).Value = cl.Offset(, 2).Value
    End If
Next
End Sub
Is dit echter niet het geval moet de macro aangepast worden zodat gezocht wordt op artikelnr om zo de juiste rij te bepalen.

De bladen zijn identiek voor de omschrijving.
Dit werk al geweldig !!!
Alleen nog een vraag.
Als je nu vergeet de week te veranderen dan schrijft hij de data over.
Is er nog wat te verzinnen dat hij een waarschuwing geeft met de vraag of het overschreven moet worden of anuleren zodat je de week kan veranderen ?

Bedankt vast

Of je kan een functie inbouwen die steeds het juiste, huidige weeknummer weergeeft.

Ja das misschien ook wel handig! Die ken ik wel!!

Bedankt voor de hulp Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan