wegdrijvende cursor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pim1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pim1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2010
Hallo,

Sinds kort heeft de cursor op mijn laptop af en toe de gewoonte eerst langzaam en daarna steeds sneller weg te drijven naar de linkeronderhoek of de rechterbovenhoek van het scherm. Na een tijdje doet-ie het dan ineens weer goed.
Ik heb verschillende muizen geprobeerd, dit gebeurt zowel bij verschillende externe alsook bij de interne muis, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb (volgens mij) een betrouwbare en up-to-date virusscanner.
Heeft iemand een tip: hoe komt dit en, belangrijker, hoe kom ik eraf?

Alvast bedankt.
Pim

Kan ook aan de ondergrond liggen. Zorg voor een goede gladde niet al te zwarte ondergrond

Ron

Ik heb precies het zelfde op mijn werk op een nieuwe Dell pc, als je de oplossing weet dan verdien je van mij een pluim. Ik heb al van alles geprobeerd maar het blijft gebeuren.
Mijn werkende oplossing tot nu toe is.....gewoon weer terug schuiven met de muis :p

grtjs jjw

....... eerst langzaam en daarna steeds sneller weg te drijven naar de linkeronderhoek of de rechterbovenhoek van het scherm...

Bedankt voor de tips.
Ik vrees dat ik het probleem niet helemaal duidelijk heb uitgelegd. Met bovenstaande zin bedoel ik dat de cursor steeds opnieuw wegdrijft, dus terugschuiven heeft geen enkel nut, hij gaat steeds opnieuw en steeds sneller de hoek in. Op het laatst krijg je hem de hoek ook niet meer uit, je ziet alleen nog iets in het hoekje bewegen als je met de muis bewegingen maakt die de cursor normaal aan de andere kant van het scherm doen belanden.
Ik heb niet alleen met verschillende muizen (optisch en niet-optisch) geëxperimenteerd, maar ook met verschillende ondergronden en muismatten. Ook de interne muis van de laptop reageert op dezelfde manier als-ie zo'n 'episode' heeft.

Zou het toch een virusje kunnen zijn dat door de netten is geglipt (het is irritant genoeg)? Of zou er iets met het driver-programma ofzo kunnen zijn, kan dat zomaar ineens corrupt raken? Zou het misschien door een ander programma kunnen komen?

Groet,
Pim

Ja en bij mij houd het "weglopen" van de muis op als ik de muis vast pak en even beweeg, 2 tellen later loopt hij wel weer weg maar het houd op als ik de muis iets verschuif, vandaar dat ik wat flauw geinig bedoelde dat mijn oplossing tot nu toe terug schuiven is.

Bij jouw gaat het probleem wat verder, ik geef eerlijk toe, ik zou het niet weten. Je kunt op alle manieren idd uit vlakken of het een virus is, er zijn genoeg online scanners.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan