• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wegschrijven naar usb-stick langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Als ik een excelbestand van zo'n 600kB wegschrijf naar harddsisk gaat dat snel, maar naar een usb-stick behoorlijk langzaam. Als ik van de ene stick naar de andere kopieer, gaat dat ook heel snel.
Weet iemand wat daarvan de oorzaak is?

Het is een bekend gegeven dat een flash drive té langzaam is voor Excel. Door dit probleem gaat de overdracht vaak met een aanzienlijke vertraging. De oplossing en algemene praktijk is om dit te voorkomen en de bestanden eerst op de harde schijf op te slaan. Je hebt trouwens verschillende snelheden in geheugens van USB sticks en formatteringen. Ik weet niet of een snelle stick Excel de bestanden wel vlot genoeg laat wegschrijven en wat het verschil dan precies uitmaakt.

Bedankt Alfred 2. Ik was er natuurlijk al bang voor dat usb stick en Excel niet zo'n goede combinatie is. Weet iemand of en hoe ik de snelheid van een usb stick kan testen?

Als u Vista heeft, dan een groot bestand er op zetten en/of vanaf halen. Er verschijnt een voortgangsvenster. Hierin klikt u op "Meer details weergeven" U kunt vervolgens de snelheid aflezen. Het begint met een schatting van het totaal dat lager is. Langzaam lopen de waarden op, tot ongeveer constant 6,5 MB/sec. Bij de door de leverancier opgegeven waarden is er sprake van - optimale omstandigheden - omdat er anders geen vergelijk mogelijk is met andere apparaten. USB sticks kunnen gemakkelijk 5 maal zo snel zijn als die van mij en soms zo langzaam als 4 MB/sec. Grotere zijn vaak langzamer. Hier is een link naar een test van een paar sticks:

http://www.techzine.nl/reviews/358/3/ocz-atv-turbo-4-gb-usb-stick-testresultaten.html

Flash Memory Toolkit wordt hier genoemd als gebruikt testprogramma.

Bedankt weer. Die van mij komt maar tot net over de 4Mb. Da's niet veel vergeleken met de lijst van USBDeview. De lijst is nogal lang en wat onduidelijk omdat er van dezelfde stick verschillende testgegevens zijn. Heeft iemand een suggestie voor een snelle 4Gb?

Edit: ik heb inmiddels al een (enigzins veoruderde) vergelijkende test gevonden, maar adviezen uit eigen ervaring zijn nog steeds welkom.

Na enig onderzoek heb ik een SanDisk - Clé USB Ultra - 8 Go besteld. Ik ben benieuwd of deze inderdaad veel sneller is, zoals ze pretenderen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de usb-stick ontvangen, maar nog niet kunnen gebruiken. Mijn oude stick werd altijd herkend als verwisselabare schijf P: (hij zit altijd in dezelfde usb) De nieuwe is gewoon standaard J:. Die wil ik ook P: noemen, zoals ik dat vroeger ook heb gedaan, maar ik weet niet meer hoe dat moet?
Wie helpt me even?
Edit: Ik vergeet te zeggen dat ik Windows 7 heb.
Edit: Ik ben er inmiddels achter hoe ik de schijfnaam kan aanpassen. Wegschrijven gaat nu razend snel! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat ik het meteen goed had en dat u heeft doorgezet.
m.v.g Alfred 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan