Wegvallen ADSL verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelikan

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Hoi,

Heb met Demon Expess USB ADSL via Versatel het volgend probleem:

mijn verbinding valt gemiddeld 1 x per dag weg of ik krijg bij het opstarten van de pc helemaal geen verbinding. Uurtje inactiviteit leidt ook tot wegvallen van de verbinding. Soms moet ik een paar keer
opnieuw pc opstarten, soms wachten tot de volgende dag. Zekerheid over totstand komen of in de lucht blijven van de verbinding heb ik echter
niet. Op advies van Demon support USB software en drivers opnieuw geinstalleerd etc. maar probleem blijft. Volgens collega van mij typisch een synchronisatieprobleem van het modem.

Systeem info:

Win 98 SE
Intel Pentium,
VIA chipset
E-tech USB modem (512/256)

Iemand vergelijkbare probleem c.q. mogelijke oplossing?

hoi pelikan, ik had hier in België hetzelfde probleem met adsl.
Het probleem zat in de zwakke usb modem omdat ik op 4,8 km van de cetrale zit en het dsl signaal maar 5 km ver gaat. Het probleem is opgelost door een acatel speed touch modem aan te schaffen, die werkt met een ethernet kaartje en heeft een aparte voeding en versterker. Het enige nadeel is dat hij hier ongeveer €180 kost. Je kan je afstand tot de centrale laten bepalen door de telefoonmaatschappij.

Geplaatst door khk464
hoi pelikan, ik had hier in België hetzelfde probleem met adsl.
Het probleem zat in de zwakke usb modem omdat ik op 4,8 km van de cetrale zit en het dsl signaal maar 5 km ver gaat. Het probleem is opgelost door een acatel speed touch modem aan te schaffen, die werkt met een ethernet kaartje en heeft een aparte voeding en versterker. Het enige nadeel is dat hij hier ongeveer €180 kost. Je kan je afstand tot de centrale laten bepalen door de telefoonmaatschappij.

OK, bedankt, zal ik eens laten uitzoeken. Heb toch het gevoel dat het iets met de USB is, vraag me af of ik het problerem ook heb met een gewone etherkaart.

Hoi,

Inmiddels probleem (deels) opgelost. Fout zat in de eindcentrale (op de DSLAM). Versatel heeft ATM paden aangepast en bandbreedte (minimum en maximum) beter ingesteld, sindsien valt de verbinding niet meer weg. Enig probleempje is nog dat ik soms bij opstarten van de pc niet onmiddellijk verbinding heb. Wat echter altijd helpt is in de Adapter configuratie Alle adapterinformatie vrij te geven en te vernieuwen.
Op de een of andere manier worden DHCP gegevens niet altijd opgehaald van de server.

Adapterinfo vernieuwen doe ik via Start > Uitvoeren > winipcfg > Adsl USB Adaptconfiguratie > Alles vrijgeven > Alles vernieuwen > OK. Dan doet ie het.

Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan