Wegvallen ADSL verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

john van pelt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2003
Kan iemand mij helpen? Onderstaand probleem heb ik naar de helpdesk van Planet Internet gemaild, waarna ik als antwoord kreeg dat het te complex was om via de mail te beantwoorden, en ik de helpdesk maar moest bellen. Zij weten het waarschijnlijk dus ook niet.

Bijvoorbaat hartelijk dank voor julliereactie

Sinds ik twee weken geleden mijn pc opnieuw geconfigureerd heb,
en de standaard speed touch usb driver, welke meegeleverd was bij
mijn adsl aansluiting wordt mijn internetverbinding na enkele minuten
weer verbroken.
Op advies van uw servicedesk heb ik dedriver ADSL_USB201_win
van de KPN site gedownload en geinstalleerd. Dirt heeft echter niet
geholpen. Op desite van Alcatel heb ik de driver Wepupgrade
R2.0.1.2 gevonden als upgrade voor despeed touch usb modem.
Bij het installeren van de driver krijg ik de mededeling Setup kan
installatie niet uitvoeren.
KAN RPC niet uirvoeren.
Graag hoor ik van U weke driver ik nodig heb, of wat ik verder moet
doen

Beste is zonder die software te draaien, zeggen ze zelf ook bij de providers.
Punt van kritiek is dat elke provider opzich z'n eigen instellingen heeft,
dus je hebt bv niets aan mijn ADSL lite instellingen van hccnet, daar zul je dan idd even voor moeten bellen met die support.
(tenzij een ander deze instellingen van planet klaar heeft liggen uiteraard)

Kan zonder dus, da wilde ik zeggen...:D

Waarom je verbinding automatisch word verbroken kan heel veel oorzaken hebben en hoeft niet persé aan die software te liggen.
Maar je hebt een nieuwe installatie gedaan niet? dan zou ernog weinig aan de knikker moet zijn.

Welk OS gaat het om btw?

Laatst bewerkt:
ADSL verbinding

Ook bij mij gebeurt dit. Alleen op een andere manier.
Windows(microsoft)geeft dan aan Driver downloaden.
Maar dat werkt ook niet.
Ook steeds verwijderen en weer installeren werkt niet.
Inmiddels diverse mails naar divers adressen gestuurd en gevraagt om hulp.
Er schijnen dus meer problemen te zijn met het Alcatel Modem voor ADSL.

Slinger

De problemen zitten echter niet in het modem maar aan het feit dat deze USB is.

Hier zijn heel veel problemen mee, waarom worden ze dan gemaakt denk je, omdat je deze eenvoudig kan installeren dus makkelijk voor een leek.

Zorg dat je windows altijd wordt upgedate met service packs.
Wees zorgvuldig met het aansluiten van andere usb-apparaten deze zijn vaak de oorzaak van het uitvallen of slecht werken van je modem. :rolleyes:

Het enige advies wat ik nog kan geven ,

Verwijder alle drivers van randapparatuur bvb scanner > digitale camera > webcam
Installeer je modem drivers opnieuw en kijk het eens een poosje aan ga daarna de randapparatuur een voor een aansluiten en eerst uitproberen voor je de volgende installeerd.

Succes Speedtouch. :thumb:

Zelf zit ik ook bij planet en heb hetzelfde probleem, het is gebeterd nadat ik mijn usb modem geruilt heb voor de alcatel speed touch modem die via een netwerkkaartje werkt. Is veel sneller en minder problemen. Alhoewel dat volgens de helpdesk van planet ( die overigens heel moeilijk te bereiken is en meestal ook van niets weet ), de verbinding altijd in orde zou moeten zijn heb ik vooral s'avonds en zeker in het weekend problemen met een wegvallende verbinding. Soms wel vijfmaal per avond. Het probleem ligt bij mij gedeeltelijk doordat ik op 4,8 km van de telefooncentrale zit en het adsl signaal maar 5 km ver kan, daardoor was het met de zwakkere usb modem nog erger.

Groetjes

vriendjes en vriendinnetjes...

Het is idd al langer bekend dat het usb-modem van alcatel zo onstabiel is als de ****!!! Als je planet belt moet je zorgen dat 'taskforce' ermee aan de slag gaat als je toch al iemand aan de telefoon hebt...

Krijg je verder geen vout-codes???

Grts

Wordt de modem ook zonder de bijgeleverde software herkend door windows?
zoja,
probeer het dan zonder software.
Hier staat volgensmij hoe.

ADSL verbinding

Van een computerdeskundige kreeg ik Norton Systemworks.
Via dit programma is het mogenlijk de computer na te kijken op fouten in de software.
Heb tot nu toe maar een foutmelding gehad,maar niet meer over drivers of zo.
Van weer een andere deskundige kreeg ik te horen dat in veel programma's fouten zitten,die helaas niet door de programmeurs zijn verwijderd.
Programma's kunnen dan met elkaar "verknoopt"raken d.w.z. ze maken gebruik van elkaars bestanden en kunnen zo ook de computer verstoren. Dus ook b.v. ADSL verbinding. Zorg dat niet werkende programma's van de computer worden verwijderd. Maak ook regelmatig de tijdelijke internetmap leeg.
Ik wacht nog even af,of dit alles wat ik al gedaan heb echt resultaat zal hebben. Misschien helpt het jullie wel om de problemen op te lossen.

Slinger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan