wegvallen internetverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter jp4u
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jp4u

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Onlangs heb ik een "gerefurbished" laptop gekocht. Het enige probleem wat ik met deze computer heb is dat regelmatig de internetverbinding uitvalt. Met "herstellen" is de laptop direct weer bij de les.
Vaak verschijnt ook rechtsonder de ballon met de mededeling dat de verbinding met internet zeer goed is (was ie dus daarvoor even niet!).
Een tweede laptop in dezelde ruimte, aangesloten op hetzelfde netwerk (speedtouch), blijft de hele dag onafgebroken verbonden met internet.
Waar moet ik de oorzaak zoeken en hoe los het eventueel op?

wat gebruik je voor spullen? Ingebouwt draadloos netwerk systeem? Dongel? (ik zeg maar wa.)

Ingebouwde WiFi
Bij de netwerkverbindingen vind ik: Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller (?)

Ik denk dat je bij draadloos netwerk op je pc moet instellen dat hij niet naar andere beschikbare netwerken moet zoeken en alleen je eigen netwerk verbinding moet maken.

N.B.
Het is trouwens "refurbished" zonder "ge" is een fout die vaak gemaakt wordt in vertalingen,maar dit terzijde.

Onlangs heb ik een "gerefurbished" laptop gekocht. Het enige probleem wat ik met deze computer heb is dat regelmatig de internetverbinding uitvalt. Met "herstellen" is de laptop direct weer bij de les.
Vaak verschijnt ook rechtsonder de ballon met de mededeling dat de verbinding met internet zeer goed is (was ie dus daarvoor even niet!).
Een tweede laptop in dezelde ruimte, aangesloten op hetzelfde netwerk (speedtouch), blijft de hele dag onafgebroken verbonden met internet.
Waar moet ik de oorzaak zoeken en hoe los het eventueel op?

Hallo,

Gebruik je alleen het microsoft programma om met het netwerk verbinding te maken of heb je ook nog software van Speedtouch op de pc staan? Beter is om één van beide alleen te gebruiken?! De andere uit te zetten of te verwijderen?!

Groet JT

Dank voor je suggestie. Echter, mijn SpeedTouch is het enige (voorkeurs)netwerk waar mijn Dell Latitude D810 uit kan kiezen, de rest is al verwijderd.

Wat ook opvalt is dat vlak voor de melding "beperkte en/of geen verbinding met internet" er een ballon rechtsonder verschijnt waarin vermeld dat er een verbinding is met draadloos netwerk SpeedTouch (onbeveiligd)! De snelheid en signaalsterkte worden als zeer goed gekwalificeerd. Direct hierna is ie eruit maar via "herstellen" ook weer direct erin.

't Is allemaal geen ramp, maar 3 a 4x per uur is toch hinderlijk en ik vraag me af of het met een andere instelling weg te krijgen is of dat er iets (?) vervangen moet worden.

Gr. jp4u

Dank voor je suggestie. Echter, mijn SpeedTouch is het enige (voorkeurs)netwerk waar mijn Dell Latitude D810 uit kan kiezen, de rest is al verwijderd.

Wat ook opvalt is dat vlak voor de melding "beperkte en/of geen verbinding met internet" er een ballon rechtsonder verschijnt waarin vermeld dat er een verbinding is met draadloos netwerk SpeedTouch (onbeveiligd)! De snelheid en signaalsterkte worden als zeer goed gekwalificeerd. Direct hierna is ie eruit maar via "herstellen" ook weer direct erin.

't Is allemaal geen ramp, maar 3 a 4x per uur is toch hinderlijk en ik vraag me af of het met een andere instelling weg te krijgen is of dat er iets (?) vervangen moet worden.

Gr. jp4u

Maar gebruik je het programma "draadloze netwerk verbinding maken van MS" of gebruik je het programma van Speedtouch om verbinding te maken? Ik had nm. beide op de pc staan (MS en één van Netgear) en die "beten" elkaar zeg maar... De één schakelde de ander uit....

JT

Reactie op JT, die gelijktijdig met mijn eerste reactie binnenkwam.

Er is geen SpeedTouch software gebruikt. Deze laptop kwam in huis toen SpeedTouch al een jaartje draaide voor een Acer laptop en nog steeds hierbij geen problemen geeft.

Het volgende attachment verduidelijkt een en ander wellicht.
Snippy0001.jpg

Gr. jp4u

Beste reageerders,
Ik probeer nu door een ander uitzendkanaal van mijn SpeedTouch modem in te stellen, de draadloze netwerkverbindingen in de buurt op een afstand te houden. Welllicht is mijn nieuwe computer gevoelig voor "stoorzenders`.

Groet, jp4u

Helaas is van kanaal veranderen niet de oplossing gebleken.
De verbinding blijft, ondanks de vermelding <zeer goed> af en toe wegvallen.
Ik zal ermee moeten leren leven!

Bedankt voor de reacties,
jp4u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan