LS
Ik woon in een studentenhuis en tot voor kort hebben we probleemloos kunnen internetten.
Echter de laatste dagen heeft iedereen in het huis het zelfde probleem: de internet verbinding valt om de zoveel tijd uit. Zit niet echt regelmaat in, soms werkt het 5 minuten, soms maar 30 seconden. Je krijgt dan heb bekende ballonnetje: network connection unavailable en meteen daarna start hij weer in. Dit is heel erg hinderlijk, vooral bij het gebruik van bijvoorbeeld messenger, omdat die zich steeds op nieuw moet aanmelden.
Ik heb al wat ge-googled op dit probleem, en ik zie wel mensen met soortgelijke problemen, maar ten eerste zie ik daar geen werkende oplossingen, en ten tweede hebben die mensen dat alleen met draadloze netwerken. Wij hebben een combinatie van draadloos en kabel, en alle computers hebben het zelfde probleem.
Het kanaal van de router veranderen heb ik al gedaan, heb een kanaal gekozen waar geen enkele route in de buurt op zit, maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Ik ben ten einde raad en hoop dat hier iemand mij verder kan helpen.
Met vriendelijke groet
Ruud Segers
Ik woon in een studentenhuis en tot voor kort hebben we probleemloos kunnen internetten.
Echter de laatste dagen heeft iedereen in het huis het zelfde probleem: de internet verbinding valt om de zoveel tijd uit. Zit niet echt regelmaat in, soms werkt het 5 minuten, soms maar 30 seconden. Je krijgt dan heb bekende ballonnetje: network connection unavailable en meteen daarna start hij weer in. Dit is heel erg hinderlijk, vooral bij het gebruik van bijvoorbeeld messenger, omdat die zich steeds op nieuw moet aanmelden.
Ik heb al wat ge-googled op dit probleem, en ik zie wel mensen met soortgelijke problemen, maar ten eerste zie ik daar geen werkende oplossingen, en ten tweede hebben die mensen dat alleen met draadloze netwerken. Wij hebben een combinatie van draadloos en kabel, en alle computers hebben het zelfde probleem.
Het kanaal van de router veranderen heb ik al gedaan, heb een kanaal gekozen waar geen enkele route in de buurt op zit, maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Ik ben ten einde raad en hoop dat hier iemand mij verder kan helpen.
Met vriendelijke groet
Ruud Segers