Wegvallen verbinding met Cas/Wan!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Na een half jaar een stabiele verbinding (WLAN/EuroDocsis) gehad te hebben heb ik sinds twee dagen een "knipperlicht" verbinding met Casema/Wanadoo.
Na ca. 40min verbreekt de verbinding,moet ik van modem en router de stroom verbreken om weer verbinding te hebben.

Zou dit met de aangekondigde omzetting van L2tp naar DHCP te maken kunnen hebben.

Wordt er gek van want ik weet niet of mijn router (Sitecom WL-018) of mijn EuroDocsis modem (lees Casema) de schuldige is.

Het gaat om een Wireless LAN verbinding op 4 comp's waarop softwarematig niets veranderd is.

Iemand met soortgelijke ervaringen?
Iemand die meer kan zeggen over de aangekondigde omzetting?
Bij Casema word ik niet wijzer.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook ongeveer gehad -heb trouwens geen router- in de periode dat ze de snelheid aan het veranderen waren. Staat er nergens een melding van die omzettingen en in welk gebied?
Casema en routers is trouwens niet zo'n goed huwelijk, aan andere berichten op dit forum te zien....

Zou dit met de aangekondigde omzetting van L2tp naar DHCP te maken kunnen hebben.

Que?

Deze opmerking snap ik niet. L2TP is een communicatie protocol. DHCP is een protocol dat IP nummers toewijst en DNS servers kan instellen....
Het 1 lijkt me niets met het andere te maken te hebben en bovendien ken ik het betreffende bericht niet.

Geplaatst door Palmpje

Que?

Deze opmerking snap ik niet. L2TP is een communicatie protocol. DHCP is een protocol dat IP nummers toewijst en DNS servers kan instellen....
Het 1 lijkt me niets met het andere te maken te hebben en bovendien ken ik het betreffende bericht niet.

Snap het ook niet maar kijk hier even.
Overigens blijkt het probleem niet aan Cas/Wan te liggen maar waarschijnlijk aan mijn router.
Laatste anderhalve week weer een stabiele verbinding.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door André Klaver

Met of zonder router?

Met router!
Maar idd...............Casema en routers dat bijt elkaar (althans zo lijkt het)

Grtz.

Verrek zeg... na het bericht van Casema gelezen te hebben snap ik het nog niet. Nu is dit durp zo ongeveer het laatste durp dat ooit op Broadband overging en heb ik er wel een router tussen hangen. Sinds een maand of 2 houdt ie de verbinding ook nog eens langer dan een dag (meestal een week ofzo) in stand.

Ik heb in ieder geval nog nooit een e-mail of snail-mail van Slakzema gehad met het bericht dat ik iets moest wijzigen. Wie weet komt het nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan