wegvallen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Punto

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
8
ik heb een adsl verbinding (zonnet). daar blijkt niets mis mee te zijn. echter, de verbinding vanuit mijn computer valt steeds weg. in mijn taakbeelding heb ik het icoontje staan voor de verbinding. die moet ik dan aanklikken en de verbinding herstellen.

soms kan ik een hele poos internetten, maar vaak is het constant de verbinding herstellen. wat is hiervan de oorzaak en hoe kan ik dat oplossen?:confused:
 
Ervan uitgaande dat dit geen draadloze verbinding is, kan dit vaak aan de infrastructuur van het telefoonnetwerk liggen. De afstand tot een kabine waar de lokale lijnen samenkomen, is een veel voorkomende oorzaak van het wegvallen van de verbinding. Ik ben het niet zeker, maar volgens mij is de max. afstand 4km. Wanneer je tussen 3km en 4km zit, heb je veel kans dat je internetvernding wegvalt. Vooral als er veel surfers in dezelfde regio actief zijn.
 
Heb je toevallig een USB modem? Deze staan namelijk bekend om het feit dat ze soms uitvallen. Heeft iets te maken met de stroomvoorziening van deze modems. Ze krijgen in sommige gevallen te weinig stroom uit de USB poort, waardoor de verbinding wegvalt. Is niets tegen te doen. Het enige is, dat je je dan een ethernetmodem aanschaft
 
het is gemakkelijk en goedkoop op te lossen, koop een hubje met aparte voeding, hebbik ook gedaan en alle problemen waren van de baan ( prijs : 14 € )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan