Wegvallen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Berichten
292
we hebben een probleem met een windows 2003 server,
de internet verbinding vliegt er diverse keren op een dag uit.
We hebben al diverse dingen geprobeerd maar het probleem bestaat nog steeds:

wat we al geprobeerd hebben:
nieuwe netwerkkaart,
nieuw modem,
kaart opnieuw geïnstalleerd,
nog diverse andere dingen maar het mag allemaal niet baten.

in het logboek heb ik de volgende meldingen gevonden

log1:
HP NC7771 Gigabit Server Adapter #2: The network link is down. Check to make sure the network cable is properly connected.

log2:
NIC Agent: Connectivity has been lost for the NIC in slot 1, port 0. [SNMP TRAP: 18012 in CPQNIC.MIB]
 
Laatst bewerkt:
Zover ik kan nagaan heb je aan de server-kant alle zinvolle acties al geprobeerd.
Blijven dus nog 'externe' factoren over:
a. De netwerkkabel. Vervang die eens door eentje die het zeker goed doet (liefst getest met kabeltester en zonder eigen connectoren erop (dus kant-en-klaar gekocht) etc.)
b. De switch-poort waar de netwerkkabel op is aangesloten. Prik de netwerkkaart eens in een andere relevante switch-poort en/of (indien managed switch) kijk of je in de switch zelf wat kunt zien m.b.t. verstoringen op die switchpoort waar nu de problemen zijn).
c. Testen met veranderde instellingen van de switchpoort (indien managed switch): auto sense of 'hard' 1000mbit of 100mbit snelheid ingesteld met full duplex, flow control ja/nee.
Instellingen m.b.t. link speed een full duplex zul je natuurlijk ook moeten "kopiëren" in de eigenschappen van de netwerkkaart in W2003. Je zult dus een monitor + muis + toetsenbord aan de fysieke server zelf moeten aansluiten om de instellingen gelijk te trekken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan