Wegvallende internetverbinding Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

markalm

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2014
Berichten
12
Hallo forummensen,

Zoals wel vaker het geval is, wegvallende internet verbinding.:evil: Bij het laden van een website totaal geen last van, maar bij bijvoorbeeld directe verbindingen steeds wegvallend.
Ik heb het maar eens 'gemonitord' en gekeken wat mijn ping was, deze bleek 30-250-130-etc. Hele tijd naar richting de 30, en dan schiet het weer omhoog. Router eruit halen en er opnieuw indoen(stroom) helpt soms wel, maar in de meeste gevallen niet. Dit gebeurd meestal de hele dag door. Laatst is hier wel Glassfibre aangeled en daar zijn er meer storingen geweest, maar nu die mensen weg zijn en het Glassfibre er ligt, is dit probleem er nog steeds. Zeer vervelend uiteraard. Internet is nu wel sneller geworden hier qua verbinging (Duurder abb.) maar nog steeds dit verbindingsprobleem. Het gebeurd bij deze laptop (Acer Aspire 7560) en bij de Playstation 3. Mobiels gebeurd het (meestal) vaak. Maar in laatst genoemd geval geen test uitkunnen voeren.

Ik hoop dat er snel iets gebeurd.

Met vriendelijke groet,

markalm
 
Sorry hoor, maar wat valt weg? Je wifi signaal? (gepost in draadloos netwerk)

Ik neem aan dat 30-250-130 je verbindingssnelheid is?
Wat bedoel je met directe verbindingen, VPN of zo?

Groet Tigo
 
Sorry hoor, maar wat valt weg? Je wifi signaal? (gepost in draadloos netwerk)

Ik neem aan dat 30-250-130 je verbindingssnelheid is?
Wat bedoel je met directe verbindingen, VPN of zo?

Groet Tigo

Bedankt voor de snelle reactie, het signaal blijft de gehele tijd stabiel(als in zichtbaar in het netwerkcentrum), maar de verbindingssnelheid is inderdaad 30-250-130.
Met directe vernbindingen bedoel ik bijvoorbeeld: Teamvieuwer;Streams;Spelletjes(LeagueOfLegends,PayDay2(Steam)).

Met vriendelijke groet,

markalm
 
Nu geen snelle reactie ;)

Het kan liggen aan de router, je pc (wifi-kaart) of de verbinding van de kabelaar.
Als je een 2e pc hebt kun je testen of daar het probleem ook voorkomt.
Je eigen pc bedraad aansluiten: kun je checken of het met draadloze overdracht te maken heeft.

Eventueel een andere router proberen.

Misschien zelfs het beste om eerst te doen: contact opnemen met Ziggo, die kunnen je verbinding (automatisch) een dag monitoren om te zien of er wat raars gebeurt qua snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan