weigeren van overzetten videobestanden naar hardeschijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

donkri

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Berichten
0
ik was bezig om alle bestanden die ik niet kwijt wou over te zetten op mijn harde schijf .
(wd elements van 600gig) tot ik bij mijn videobestanden kwam die ik afgelopen jaar heb opgenomen met mijn jvc camcorder.
op een of andere manier geeft ie een fout melding dat ik op de harde schijf (f: schijf) geen voldoende ruimte heb,terwijl ik nog ruim 500gig vrije space heb?????:confused:
wie o wie kan mij helpen want ik wil niet dat de filmpjes verloren gaan
 
Is die externe harddisk geformatteerd als FAT32 of NTFS?
 
ik zou het niet weten......:eek:
het was eigenlijk meer plug&play, waardoor ik het niet heb hoeven formateren.
is dat nodig om eventueel grotere bestanden overtezetten,want b,v muziek en foto's gaat perfect.
 
Als je bestand groter is als 4gb dan kun je het vergeten.

Zoek op internet even naar programma's als gsplit of avisplit, hiermee kun je ze opdelen in kleinere brokken.
 
Als je bestand groter is als 4gb dan kun je het vergeten.

Zoek op internet even naar programma's als gsplit of avisplit, hiermee kun je ze opdelen in kleinere brokken.

Of gewoon even de harddisk omzetten naar NTFS, stuk eenvoudiger
 
ik heb het programma gsplit gedownload,geprobeerd en werkte in principe perfect .
ik kon mijn gesplite bestand overzetten naar mijn externe harde schijf, maar.................
toen ik het weer bij elkaar wou brengen (via gunit) kreeg ik weer de zelfde probleem van onvoldoende schijfruimte:shocked:
erg jammer omdat ik eindelijk dacht dat ik er was.

als ik mijn externe harde schijf omzet naar NTFS (als dat de enige oplossing is tenminste)
verlies ik dan allle data die erop staat???
en hoe doe ik dat???? (een leek aan het woord:D)

bvd
 
er kan altijd wat gebeuren, maar normaal heb je geen data verlies bij het converteren van je hardeschijf van FAT32 naar NTFS.
FAT32-volume converteren naar NTFS
Opmerking Hoewel de kans op gegevensverlies of beschadiging van gegevens tijdens de conversie minimaal is, wordt u aangeraden eerst een reservekopie van uw gegevens op het desbetreffende volume te maken.

Ga als volgt te werk om een bestaand FAT-volume of FAT32-volume naar NTFS te converteren:

1. Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Opdrachtprompt.
2. Typ het volgende bij de opdrachtprompt, waarbij stationsletter het station is dat u wilt converteren:
convert stationsletter: /fs:ntfs
Typ de volgende opdracht als u bijvoorbeeld station E wilt converteren naar NTFS:
convert e: /fs:ntfs
Opmerking Als het besturingssysteem zich op het station bevindt dat u wilt converteren, wordt u gevraagd de taak te plannen wanneer u de computer opnieuw opstart, omdat de conversie niet kan worden voltooid terwijl het besturingssysteem actief is. Klik op Ja wanneer daarom wordt gevraagd.
3. Als het volgende bericht bij de opdrachtprompt wordt weergegeven, typt u de volumenaam van het desbetreffende station en drukt u op ENTER:
Het type bestandssysteem is FAT.
Geef de huidige volumenaam op voor station stationsletter.
4. Als de conversie naar NTFS is voltooid, wordt het volgende foutbericht weergegeven bij de opdrachtprompt:
Conversie voltooid
5. Sluit de opdrachtprompt af.
Bron;
http://support.microsoft.com/kb/307881/nl
 
ook hier gaat het weer fout
ik probeer de externe schijf omtezetten naar NTFS.
via "opdrachtprompt" voer ik convert F:/fs:ntfs in.
het controleert de bestanden en mappen en ziet geen problemen.
maar daarna ziet ie een fout in het station waardoor het niet kan worden geconverteerd.:(
(waarschijnelijk een beschadigd gedeelte )
het vraagt mij om een controle uittevoeren doormiddel van CHKDSK/f
maar ook hier geen succes.(ik begin er aan te wennen:D)
het controleert trouwens mijn C: inplaats van mijn F: (zou dat misschien kunnen omdat ik mijn externe schijf uit moet trekken als ik mijn computer aan zet ?????)

wie o wie kan mij helpen met deze stresszooi,ik wil alleen die videobestanden van mijn computer halen zodat ik hem kan reseten (videobestanden zijn van vakantie en van mijn dochterje dus heel belangerijk)
 
het controleert trouwens mijn C: inplaats van mijn F
Ik denk dat je in de command mode moet tikken CHKDSK F:/f dus je externe schijf F: er bij
 
Wees verstandig: zet de bestanden van je externe schijf op een andere interne schijf.
Daarna formatteer je de schijf als NTFS.
De meeste kans om niks kwijt te raken op deze manier. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan