weigering draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnHuy

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
hey,

Op de hoofdcomputer is een linksys WRT54G2 aangesloten. Dit is beveiligd via een netwerksleutel (wap beveiliging).

Op onze laptop is er geen probleem, je geeft de sleutel in en het je hebt verbinding

Op mijn pc werk ik met een asus usb stick. Hij wil geen internetverbinding met de linksys maken, ondanks dat ik de sleutel invoer.
Als ik de beveiliging er af haal , lukt het wel maar komt blijft er staan "Bezig met verifiëren van identiteit".

iemand een idee?

Hey Stijn,

Draait jouw PC op Vista of op XP? Gebruik je het programma van de ASUS USB stick om verbinding te maken of de WZC van Windows?
Welke fout krijg je te zien als je de beveiliging laat opstaan? Welke beveiliging haal je trouwens weg, de firewall op de PC? Op de router?

Hoi...:)

Als ik de beveiliging er af haal , lukt het wel maar komt blijft er staan "Bezig met verifiëren van identiteit

Dus lukt het nog niet...;)

Wat is precies het type van de USB-stick?

Gebruik je bijbehorende software van de stick of d Wireless Zero Configuratie van XP of de WLAN configuratie van Vista ?

ED

Ik gebruik windows xp op beide computers
De firewall is uitgeschakeld van beide computers
De beveiliging die ik weghaal , is de beveiliging op de router ( zodat je geen netwerksleutel meer moet ingeven, maar zodat iedereen gewoon verbinding kan maken)

Het type van de asus usb stick is : WL-167G

Ik heb eerst de wzc gebruikt van windows, maar daarna heb ik via de software van de usb stick geprobeerd, maar met beide lukte het niet.

Kun je eens een vast IP-adres aan je netwerkverbinding geven in de juiste range ?

Persoonlijk zou ik toch de WZC van Xp gebruiken..heb ik echt betere ervaringen mee.

Dan wel zorgen dat ie de andere niet opstart...dus uitzetten in het lijstje via " msconfig" intypen bij Start > Uitvoeren

ED

Bedoel je of ik één ip adres heb, of dat het voordurend wijzigd?

Bedankt

Ik bedoel niet het IP-adres wat je van je provider krijgt en of vast of dynamisch is.

Als in je router DHCP (server) aan staat dan wordt door de router automatisch een IP-adres aan je netwerkverbinding (van je pc) toegewezen.
Maar je kunt ook zelf je eigen vaste IP-adres aan je netwerkverbinding (van je pc) toewijzen.

Kun je eens het volgende doen :

Rechts beneden heb je het draadloos netwerkicoontje met die straaltjes.....daar op dubbelklikken..en dan bovenin op het Tabblad "Ondersteuning" klikken...dan klikken op de knop " Details "..dan wil graag de gegevens weten die staan achter :

IP-adres
Subnetmasker
Standaardgateway
DHCP-server

Maar je kunt hier ook een screenshot (print screen) maken als je weet hoe dat moet en hier plaatsen.

ED

Hey,

Op deze computer is de router met een kabel aangesloten dus niet draadloos. Ik vind dan alleen maar een icoontje bij netwerkverbindingen.
Alleen de andere computer(waar ik geen internet op krijg) + laptop(waar het wel lukte) zijn draadloos..

ik heb geprobeerd een printscreen te maken, maar er treden fouten op bij het uploaden..

Kan ik dit soms naar jou emailadres ofzo sturen?

Bedankt

Opslaan als jpg maakt het niet zo groot ....maar je kunt de gegevens ook gewoon even intypen hoor.....zo veel is het toch niet....paar getalletjes..:)

ED

Hey Stijn,

Ben je zeker dat je de laatste nieuwe driver voor de ASUS hebt geinstalleerd. Blijkt dat er nogal wat issues zijn met die ASUS adapter.

ok...kun je nu het volgende doen :

weer op het draadloos netwerkicoontje met die straaltjes dubbelklikken
bovenin Tabblad "Algemeen" > dan onderin " Eigenschappen " > dan 1 x klikken op " Internet-protocol (Tcp/IP) " > dan knop " Eigenschappen " > dan bolletje zetten in " Het volgende IP-adres gebruiken " > dan het volgende invullen :

IP-adres : 192.168.1.200
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.1.1 (de standaard waarde van jou router denk ik)

en onder:

Voorkeurs-DNS-server : 192.168.1.1

Dan onderin op OK en in het volgende terugkomend venster ook onderin op OK en dan even wachten en XP zijn werk laten doen...

Probeer nu eens verbinding te maken.....soms is het nodig om je router weer even te resetten.....(stroom er af...1 minuut wachten..stroom er weer op ) en soms ook nog even je pc opnieuw op te starten.

ED

Tsja...als die Asus-stick niet (voldoende) compatibel is met die Linksys router dan houdt het op. Maar het advies van Webster zou dit wellicht kunnen ondervangen...:)

Succes, ED

Mijn asus stick heeft de laatste nieuwe driver.

Ik heb de beveiliging er nog eens afgehaald. Nu is er wer wat raars gebeurd! nu kan ik op internet zonder problemen, maar de laptop niet meer. hij heeft nu hetzelfde probleem als ik ervoor, dat hij de identeit niet herkend..

Ik ga eens proberen via de raad van ED V

Dit werkte ook niet..

Er komt telkens op verbonden, maar er blijft verifieren van identiteit opstaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan