weigering lezen media

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno Vrins

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2003
Welk medium ik ook gebruik ik kan niets meer lezen (Sony-memorystick, CD-rom, A-drive, Zip-drive, Geheugen-stik) en krijg de melding.

Niet geformatteerd

Wat moet ik doen????????????

Welkom op de Helpmij !

Als geprobeerd om de computer uit te zetten en daarna weer aan te doen ?

Probleem blijft, of................ ?

Aan; de Jean Mijn OS is Windows XP.

Aan: Pascha Na uitzetten en starten PC blijft het probleem.

hoi,

probeer eens een systeemherstel, anders cd erin en windows repareren....
suc6

Kan nog steeds geen enkel opslagmedium gebruiken om in te lezen. Branden kan wel!

De PC leest geen CD's meer, herkent de memorystick van de fotocamera niet, geen zip drive.
Systeem ziet zelfs geen A-drive meer.

Heb al van alles geprobeerd maar niets lukt.

Laatste mogelijkheid lijkt me om opnieuw te formateren!
Bestanden zijn gelukkig bewaard door de brand-functie.

Als nog iemand raad weet, graag

een format is het uiterste, er zit nog wat tussen:

naar apparaatbeheer gaan en daar de a-drive "weggooien", pc daarna opnieuw opstarten, A-drive wordt gedetecteerd. Opgelost ? Volgend apparaat weggooien en opnieuw opstarten.

nee, ok, ik was misschien iets te "populair" in het taalgebruik.

Binnen apparaatbeheer zie je "diskettestation" staan. Als je daarop rechtsklikt, kun je kiezen voor "installatie" ongedaan maken. Doe dit !

Start daarna de pc op en kijk wat er gebeurt...............

Sasja,

ik heb het volgende gedaan:

Start/configuratiescherm/systeembeheer/computerbeheer/apparaatbeheer

Daar staat echter alleen : diskettestationcontrolers
rechtskliken geeft "eigenschappen"

Wat doe ik verkeerd???????

misschien kijk je niet goed............? (zie bijlage)

of...................................

je diskettestation is niet aanwezig (hetgeen je probleem zou kunnen verklaren.........???)

Als je bij het opstarten van XP geen hardwareboodschappen krijgt en tevens geen foutmeldingen over hardware dan ben ik bang dat je idd mag gaan formateren.

Maar maak eens (net zoals ik gedaan heb) een screendump van apparaatbeheer en post 'm hier eens.

Bijlagen

• screendumpje.jpg
    screendumpje.jpg
    40 KB · Weergaven: 27
je hebt een paar problemen zie ik.

Wat staat er bij jou onder "opslagvolumes" (Als je op de + klikt?)

heb je dat probleem al lang / kwam het zomaar / is de pc open geweest -> zit de kabel wel vast aan je diskettestation ???

Pasja,

dit probleem heb ik een week of vier. Ik herinner me niet wat er op dat moment is gebeurd.
Ik heb de PC open gehad (advies) om alle bekabeling te controleren. Volgens mij zit alles weer vast.

groet,
Arno

ik heb een heel klein beetje het vermoeden dat er dan in ieder geval 1 kabeltje gebroken is dan wel, dat 'ie niet vast zit : van je diskettestation.

M.b.t. die andere apparaten : doe eens wat ik adviseerde en knikker ze een voor een weg en start de pc daarna telkens opnieuw op. (De mini-poort heb je overigens ZELF ingesteld, die wordt als het goed alleen maar aangemaakt als je in je netwerkverbindingen "rommelt".

M.b.t. tot de A-drive : ik weet 't gewoon niet : kabelbreuk ? Kabel niet aangesloten ?

Ik denk dat als het weggooien van apparaten en opnieuw laten detecteren door Windows NIET werkt, je toch het beste even langs iemand kan gaan die de pc kan bekijken, het is hiervandaan heeeeeeeel lastig om alle mogelijke acties door te lopen die je nog kan proberen. (En dan heb ik het nog niet eens over die mini poort)

staat er in het bios van je pc wel een diskettestation enabled ?????????

Da's ook nog een optie : de standaardwaardes van het bios resetten (in zijn geheel)

Ik ben voor vanavond aan het afbouwen, ik ga naar mijn mandje toe (morgen weer werken).
Als je nog iets post, dan reageer ik morgen wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan