weinig of geen verbinding-eigenaardig probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo
Ik heb thuis 3 Desktops

1 ervan maakt rechtstreeks met een kabel verbinding met de router -Deze Pc bevind zich op het eerste verdiep.

De 2 andere Pcs -A&B-maken via een draadloze verbinding connectie met de Wireless router op het eerste verdiep en bevinden zich in mijn werkruimte op de gelijkvloers, een verdiep lager dan de router

A&B bevinden zich een halve meter van elkaar

Pc A maakt probleemloos draadlozeverbinding met de router op het 1 ste verdiep
Pc B daarintegen is uitgerust met een Belkin wireless connecter en laat me weten dat het paswoord onjuist

Dit is onmogelijk daar Pc A die zich juist naast B bevind geen connectieproblemen met de router geeft !!!!

Het paswoord is juist dus !!!!!!

Met een beetje geluk aanvaard Pc A dan toch het paswoord maar is er* bijna of geen verbinding*
Ik run windows 7 op deze Pc en heb al alle probleem oplossingen gebruikt zonder succes
Adapter opnieuw ingesteld enz

De signaal sterkte varieert van goed tot uitstekend

Kan het zijn dat de pcs zich te ver vd router bevinden ???
ik heb de stick al van de front usb poort naar de back usb poorten verwisseld zonder succes
ik heb ook de hardware verwijderd en opnieuw geinstalleert
Een andere wireless connecter stick geeft het zelfde probleem
Ik heb als viruskiller Norton-met licensie- draaien,kan het probleem hier aanliggen ??
Ook met firewal off is er geen verbinding
Nieuwe windows 7 instalatie sluit ik uit daar de Pc pas is gekocht
vele dank

Laatst bewerkt:
Hoe maak je verbinding met het internet? Via windows of via een programmaatje?

Zijn A en B precies hetzelfde ingesteld? Tkip of AES etc.

A draait op Xp en maakt verbinding met wireless usbstick en werkt perfect
B draait op win7 en maakt geen of weinig verbinding-zelfs als ik de stick van A wil gebruiken

Als ik hier bij mij thuis een stick in plug heb zo verbinding-Het bovenstaatnt probleem is bij mijn vader

wat is Tkip of AES

beveiliging is web

Laatst bewerkt:
Ik zou ten eerste de beveiliging van WEP veranderen naar WPA of WPA2: dat is zo'n 80x veiliger. TKIP en AES zijn versleutelingsmethodes van de code.

Het zijn de Pcs van mijn vader die houd het liever op web, kwestie van geen geknoei aan zijn router

Nu weet ik echter nog niet waarom ik geen goede verbinding krijg op die ene PC ?????

Als die stick erin zit, geeft hij dan bij apparaatbeheer (start, devmgr intikken, enter) een uitroepteken?

neen, app werkt correct/ verbinding is er ook zodus alleen niet voldoende

Zou je het mrek+typenummer van de stick kunnen geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan