wekelijks automatisch email versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik moet iedere week mijn collega's een email sturen om door te geven dat ze bepaalde informatie bij moeten aanleveren.

Mijn vraag is of er in Outlook een mogelijk is dat er automatisch iedere week een bepaalde mail naar bepaalde personen wordt?

Ik moet iedere week mijn collega's een email sturen om door te geven dat ze bepaalde informatie bij moeten aanleveren.

Mijn vraag is of er in Outlook een mogelijk is dat er automatisch iedere week een bepaalde mail naar bepaalde personen wordt?

Moet wel kunnen druk als je outlook open hebt eens F1 en kijk daar eens.
Want zelf werk ik er niet mee dus meer tips heb ik niet voor je;)

Welke outlook ??
staat deze op een server....
Er is een mogelijkheid om op een bepaalde tijd en datum een mail te versturen.
Of dat elke week te herhalen is weet ik zo niet.

Hallo,

feitelijk heb je het over een taak die wekelijks door verschillende personen moet worden opgevolgd.
Binnen Outlook kun je taken definieren, deze periodiek terug laten keren en toewijzen aan andere personen.
Vervolgens moeten de personen in kwestie de taak op voltooid zetten.
Als beheerder van de taak kun je dat zelf in de gaten houden.

Outlook biedt geen opties om een en hetzelfde emailtje periodiek te versturen.
Daar zijn wel tooltjes voor, zoals Email Scheduler

http://www.pcdownloadworld.com/internet/email-utilities/Email-Scheduler.htm

Groet,

Tardis

Hoi,

Of het in een netwerksituatie met MsExchange lukt om herhalingsmails te versturen weet ik niet.
Ook heb je niet gereageerd op de vraag van 'Puppie' of je in een netwerk met een mailserver werkt.

Een tip is misschien deze:

1. Maak een mail met als geadresseerden je collega's zoals genoemd en de inhoud die je aangaf.
2. Klik op de knop 'Opties' (zie bijlage naamloos) en geef als datum bij 'Niet verzenden voor' die van volgende week aan (anders ben je je mailtje gelijk weet 'kwijt')
3. Klik op 'Verzenden'; het mailtje staat nu in Postvak UIT en blijft daar (zie 2.)
4. Maak twee extra mappen aan onder Postvak UIT (in voorbeeld: 1. en 2. .... zie naamloos2)
5. Kopieer door slepen met de RECHTER muisknop het mailtje van Postvak UIT naar de eerste map.
5. Kopieer de inhoud (met Ctrl-A alle mails selecteren en weer slepen met de RECHTER muisknop ...) van de eerste map naar de tweede
6. Kopieer die van de tweede weer naar de eerste etc. etc.; uiteindelijk heb je dezelfde mailtjes x-zoveel keer in twee mappen staan.

Nu:
- In de eerste map: Op het eerste mailtje en ENTER (=openen)
- Klik op de knop 'Opties' wijzig de datum steeds een week later (zie stap twee hierboven)
- Druk op ENTER (optiesvenster wordt gesloten)
- Klik op 'Verzenden'
- Druk weer op ENTER (want je staat op het eerstvolgende mailtje in je 'eerste map' en dat wordt dan dus weer geopend)

etc. etc.
Het is even een (lopende band) werkje, maar je bent er voor een langere periode vanaf.
Houdt de twee mappen aan, om die van de tweede in zijn geheel te kopiëren naar de eerste als je weer aan een volgende 'lopendebandsessie' toebent ....;)

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    62,5 KB · Weergaven: 1.450
  • naamloos2.JPG
    naamloos2.JPG
    9,2 KB · Weergaven: 509
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan