weken, weeknummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

wielh01

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Ik heb in access 2003 een query gemaakt waarin ik de weeknummers opgeef in een formulier waar alle records tussen moeten liggen.

Het lukt wel. het probleem is alleen dat indien ik van week 2 t/m week 29 ingeef de resultaten van week 2 en dan van week 20t/m 29 geeft.

Hoe kan dit! En is de op de een of andere manier op te lossen.

Het lijkt er op, alsof je een selectie maakt op basis van een tekstveld, en niet een numeriek veld. Hoe ziet je selectie er precies uit? En hoe bepaal je het weeknummer?

Bedankt voor je reactie Michel,

Het weeknummer wordt bepaalt door week:format([uvdatum];"ww";0;0) in query op te nemen.

Weeknummers worden in een het formulier in 2 tekstvakken ingevoerd. Van weeknr en tm Weeknr.

Deze tekstvakken worden dan gebruikt in de query als criteria waartussen de records moeten liggen.
>=Forms!Formulier2!txtWeekvan and <=Forms!Formulier2!txtWeektm

Ik ben al zover dat als ik als criteria in de query invoer >=1 and <=19 tenminste bij de gegevens geen problemen heb.

Kun je hier verder iets mee en alvast bedankt.

Wiel

De formule die je gebruikt levert een Tekst als uitkomst.... vandaar dat je filtering niet werkt. Je kunt er een getal van maken door er cInt([Formule]) omheen te zetten een getal van maken, zodat je wel op een getalreeks kunt filteren.

Michel,

Bedankt voor je prompte reactie.

In het begin werkte het niet, maar dit lag aan andere zaken, maar het ziet er naar uit dat mijn probleem hiermee is opgelost.

Bedankt voor de genomen moeite.

Wiel Hecker

Mooi dat het werkt. Het is een bekende val overigens; met de functie Format een 'getal' genereren en er dan achterkomen dat het getal niet als getal werkt. Hou dat dus in de gaten, je kunt er vaker tegenaan lopen. Je kunt e.e.a. ook nog strakker afschermen in je query als je de Parameters vastlegt, via <Query>, <Parameters>. Ook een parameter in een criterium wordt namelijk niet altijd goed gelezen. Door de parameter te definiëren als getal of datum, verhoog je de nauwkeurigheid.

Als de vraag is opgelost, mag je hem nog op Opgelost zetten met de link rechtsonder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan