Wel afbeeldingen, geen txt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormivan

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Beste mensen die dit lezen.
Ik heb sinds een paar uur een vreemd probleem.
Ik gebruik een kleurenprinter:
HP Deskjet 3745

Ik gebruik hem nu al een jaar en heb er nooit een probleem mee gehad behalve nu.
Hij print namelijk geen tekst meer.

Afbeeldingen print hij perfect en als er op de afbeeldingen een tekst staat heeft de printer er ook geen probleem mee.
Als ik via mijn tekst bestanden zoals Words en Wordpad iets probeer te printen dan hoor je wel dat de printer bezig is met de tekst af te drukken alleen staat er niks op papier.
Mijn eerste gedachte was, zwarte inkt is op.
Ik maak dus als test een zwart vierkantje met paint en deze wordt gewoon afgedrukt. Daaraan ligt het dus niet.
Ik ging eens kijken of windows zelf mij kon helpen met dat hulp programma onder het start menu. Deze zeiden iets over dat er TT achter het lettertype moest staan. Dat stond juist ingesteld dus ik probeerde weer mijn document af te drukken....
Weer een lege pagina.
Dus ik opende een willekeurig bestandje waarin je een voorbeeld zag van het lettertype.
Deze drukte ik af en het stond gewoon op papier.
Ik probeerde nu de voorbeeld lettertype tekst te kopieren, in words te plakken en af te drukken maar de pagina was toen weer leeg.
Ik heb de computer diverse malen tussen deze probeersels opnieuw opgestart maar alles bleef gewoon zoals het was.
Ik snap niet waarom mijn printer de tekst vannuit words en wordpad niet afdrukt...

Wat ik nu doe is erg onhandig en slordig maar de enige manier hoe ik mijn tekst nog op papier krijg:

- tekst vannuit words knippen
- Plakken in paint.
- Vannuit paint afdrukken.

Kan iemand mij a.u.b. helpen.

Mocht het nodig zijn, ik heb van mn pa een tijd geleden een programma genaamd LogMeIn gekregen. Het schijnt dat iemand je dan op afstand beter kan helpen. Heb het nog nooit gebruikt maar mocht het nodig zijn dan zal ik proberen dit aan de praat te krijgen.

Vriendelijke Groeten,
J.E.S. Meurs

Laatst bewerkt:
Gokje??
De printer sofware al verwijderd ,nieuw opstarten en weer installeren al gedaan??

Ander gokje: stiekem toch de zwarte inkt op, of gedroogd.
ALs je namelijk een zwart 4-kantje print vanuit paint, wordt dat zwart samengesteld met de kleurenpatroon. Foto-editers gebruiken geen zwarte inkt.
Als je dat zwart onder een loupe gaat bekijken zie je alle gekleurde pixels.

Vanuit word gebruik je alleen je zwarte patroon.
Probeer maar eens je word-document met heel erg donker blauw of 99% grijs-tint af te drukken.
Dan verwacht ik een keurig geprinte text.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan