Wel beeld maar geen geluid bij overzetten VHS band naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkGerby

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Hallo ,

Ik probeer mijn videobanden om te zetten naar de pc en heb daar een "EasyCapture" usb stick met als software een gratis versie van UleadVideostudio SE voor aangeschaft.
Helaas heb ik steeds geen geluid en krijg het ook niet klaar. Ik lees dat dit een oud probleem i.c.m Windows 7 is, echter staat op de verpakking dat deze wel compatibel is....

Iemand een oplossing hiervoor?

Bvd Henk

waarschijnlijk staat "stereomix" niet aangevinkt bij opname apparaten

Dank voor je reaktie,

Ik zie deze keuzemogelijkheid nergens.
Invoer gebeurt via USB deze wordt via "bron" gekozen.

Henk

windows
rechtsklik luidsprekertje - opnameaparaten
in tab "opemen" rechtsklk en vink "uitgeschakelde apparaten" aan
rechtsklik op "stereomix" en vink "als standaard apparaat instellen"aan
stereomix.jpg

Laatst bewerkt:
Dank Djangoleone,

maar ook dit helpt niet. De USB grabber wordt niet gevonden bij "verborgen apparaten".
Of ik de device nu insteek of verwijder, het lijstje blijft hetzelfde:
Knipsel.jpg

Ik heb inmiddels de videorecorder rechtstreeks op de TV-kaart gestoken met een coax-kabel en heb nu beeld EN geluid !
Moet alleen nog ff uitzoeken waar en hoe deze opnames worden opgeslagen door MediaCenter....of dat ik ze van daaruit kan branden.

Bedankt voor je meedenken,

Henk

De usb grabber wordt ook niet gevonden bij verborgen apparaten maar wordt wel door de stereomix aangestuurd, dus stereomix moet aangevinkt zijn.
dan pas zal in het programma van de easycapture de keuze mogelijk zijn

Heren bedankt,:thumb:

Inmiddels heb ik via de eerder vernoemde methode ( met coax kabel ) een opname op harde schijf weten te krijgen, via Windows movie-maker nog bewerken en dan opslaan op geschikt medium....

Kzal zeker André's tips ook nog opvolgen, want het is me te dom af dattik het niet werkend krijg....
Hopend op nog lang "slecht weer", want er gaan nog wat uurtjes in zitten. :evil:

Henk

Btw. Ulead video studio werkt niet op Win 7, alleen op Vista en lager.
Ulead is destijds overgenomen door Corel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan