Wel beschikbare (draadloze) netwerken, kan niet verbinden..

Status
Niet open voor verdere reacties.

NL050

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Hallo iedereen..

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk. Zojuist probeer ik een desktop op mijn draadloze netwerk aan te sluiten, maar kan op een of andere manier niet verbinden. Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied en wilde daarom dit forum raadplegen. Zag dat er veel meer mensen met soortgelijke problemen hebben geworsteld, maar door allerlei verschillende oorzaken. Ik zie door de bomen het bos niet meer en wilde daarom zelf een vraag stellen:

Ik kies het netwerk waarmee ik wil verbinden, voer de netwerksleutel in. Waarna hij aangeeft dat windows geen verbinding kon maken met het netwerk (de sleutel is juist). De trouble shoot adviseerd mn router opnieuw op te starten, wat ik nu een aantal x heb gedaan, echter tevergeefs. Daarna geeft hij geen oplossingen meer.

Wel heeft hij nog een x aangegeven dat er een probleem is met "wireless adapter or access point"

Overige info:
- Heb nog 3 laptops en telefoon aangesloten die wel werken;
- De desktop die ik wil uitsluiten heb ik net voorzien van win 7;
- De draadloze netwerkkaart (usb-stick) is nieuw;
- De computer was voorheen op een ander netwerk aangesloten, met een kabel via de modem;
- Ik zit in China, waardoor bellen met mn provider wat lastig is (taal probleempje, spreek de taal niet :confused:)

Ik hoop dat er iemand is die mij goede raad kan geven. Hopende snel weer op internet te kunnen!

mogelijk kan er met je router maar 4 apparaten verbinden.
schakel een laptop uit en probeer het nog eens.

het probleem ligt waarschijnlijk ergens in het verkrijgen van een ip van je router

Hey Joery360,

Vriendelijk bedankt voor je reactie. Ik heb het al eens geprobeerd zonder andere apparaten op het netwerk. Ook geen succes..

Is er een mogelijkheid om het verkrijgen van de ip van mij router te bevorderen?

1 tip, je gebruikt een usbdongle om te verbinden met je draadloze netwerk, toch?
Schakel de interne netwerkkaart(de bekabelde) eens uit in apparaatbeheer. Probeer na een herstart eens opnieuw te verbinden (draadloos). Dit wil nog wel eens helpen.

Btw welkom op helpmij:thumb:

Jackall

beste NL 050, het lijkt mij verstandig even te melden welke desktop, modem/router, type usb wireless even te benoemen.
Max 4 apparaten is onzin, meestal zijn er zoal 4 bekabeld mogelijk en dan nog vele draadloos, echter verbinding wordt gedeeld door gelijktijdig gebruik thats all, dus in thuisgebruik zal dit niet gauw een issue zijn.

Zit zelf te denken dat het misschien de driver is van usb wireless dan wel een instellingskwestie van meerdere b/g/n apparaten op de router, die laptops (nieuwere typen n?)
Er vanuit gaande dat de beveiligingsinstellingen op de desktop juist zijn ingevuld en overeenkomen met die in de router opgegeven, even checken bij beheer draadloze netwerken

Hallo Jackall en bertmailman.. Ook jullie erg bedankt voor jullie reactie. Het uitschakelen van mij standaard netwerkkaart in apparaat beheer heeft niet geholpen, helaas.. Hij geeft daar echter wel aan dat de usb netwerkkaart wel correct werkt.

Het merk hiervan is net core - NW 336, over de overige apparatuur kan ik eigenlijk weinig vertellen. Het is allemaal chinees appartuur, waarvan ik merken niet ken. En waarschijnlijk worden weergegeven in Chinees.

De laptops die, zonder enige moeite, op het netwerk zijn aangesloten zijn compaq N150, compaq presario cq60 en een macbook pro.

Misschien moet er nog bij vermelden dat ik net in een nieuw appartement zit en daardoor net nieuwe internet verbinding heb laten aanleggen. Alles werk prima, slecht de desktop kan niet verbinden met het netwerk..

Heel erg bedankt voor de geboden hulp zover, hoop er op deze manier snel uit te komen. Bedankt!

als jij het ticket betaal, kom ik wel over, hahaha, echter we missen nog de info over modem/router!!
Maar nu even zonder dollen van die netcore NW 336 inderdaad weinig van te vinden, krijg ook de nodige chinese sites, de desktop is de boosdoener dus in die richting moeten we oplossing vinden. Je gaf aan dat desktop net is voorzien van win 7, neem ik aan dat er een juiste driver is geinstalleerd, geleverd bij usb kaart?, dat apparaatbeheer aangeeft apparaat correct werkt is soms een dooddoener.
Er zijn nog een paar dingen die je kan doen of te checken, een vaste kabel aansluiten of er uberhaupt verbinding mogelijk is met router. Aangezien eerste aansluiting desktop ssid/draadloze verbinding wel (juist) aangemaakt? met juiste beveiligingsinstellingen en de instellingen van de router nalopen via bv een van de compaq's.

Verander gewoon het broadcast kanaal op je router naar 11 of 9, dan zou het prima moeten werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan