Wel branden maar niet lezen?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter tnrg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tnrg

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Ik snap er helemaal niks meer van!

Sinds kort heb ik nieuwe platinum dvd-r's. Had hiervoor precies dezelfde (type/merk/snelheid/alles) en nooit problemen met branden/lezen op mijn Plextor PX 712A (firmware geupgrade). Ook als ik deze nu weer gebruik werken ze nog perfect.

Met de nieuwe dvd's gaat het branden nog steeds goed. De gebrande DVD's zijn te gebruiken op mijn oude computer en ook op mijn dvdspeler.

Als het branden net klaar is kan ik ook nog steeds zien in verkenner wat erop staat en kan ik er alles mee wat ik wil. Als ik echter de dvd-brander met dvd even open en gelijk weer dicht doe herkent ie 'm niet meer en kan ik er niks meer mee op deze computer (wel op die andere en gewone dvdspeler dus). Iemand die een idee heeft hoe dit komt? Ik heb vanalles geprobeerd maar het lukt gewoon niet.

lijkt meer dat je het gewoon te snel achter elkaar doet.
wat gebeurd er bevoorbeeld na een herstart of rust pauzen ?

Nee dat is het niet. Ook als ik 'm opnieuw opstart een dvd erin doe en een kwartier wacht. Hij blijft maar oranje knipperen en verder gebeurd er helemaal niks...

Als ik een platinum dvd-rw gebruik gaat alles gewoon goed.

Laatst bewerkt:
Dan moet je voortaan maar een platinum Dvd - Rw gebruiken

:confused: Tsja zo'n oplossing had ik ook nog wel kunnen verzinnen. Waarschijnlijk doet een ander merk dvd-r's het ook gewoon goed. Maar ik wil juist wat kunnen met mijn voorraad platinum dvd-r's...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan