Wel cd's, geen dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hoi,

Ik heb een probleem met een dvd-speler (Sony DDU220E). Hij speelt wel cd's af, maar dvd's herkent ie niet.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen???

NB. De betreffende computer is niet aangesloten op internet! Nodige software is wel via usb-stickover te zetten.

Groetjes,

Brian

Gebruik je ook een DVD afspeelprogramma, bijvoorbeeld PowerDVD?

Wat gebeurt er precies als je er een DVD instopt...verklaar je nader :)
Kun je de DVD opstarten in powerDVD zelf, dus zonder af te wachten totdat de DVD zelf opgestart is?

De dvd start helemaal nooit op. Dat is het hem juist. Niet met PowerDVD en ook niet met WMP. Zelfs Verkenner zegt dat ik een schijf moet plaatsen. Terwijl deze er toch echt in zit.

Firmware voor dit type is trouwens ook nergens te vinden. :S

Ik vermoed dat je speler de schijfjes niet herkent, zou firmware probleem kunnen zijn. Heb je het ook met andere merken schijfjes?

Is dat een zelfgebrande DVD?
Ik heb gister allemaal filmpjes en nog wat andere bestanden op DVD gezet om wat ruimte vrij te maken op m'n schijf, maar die kan ik ook niet lezen in m'n computer, in een gewone DVD speler wel, maar dan alleen de filmpjes natuurlijk.

Je hebt gelijk, nergens firmware voor dit type te vinden. Is het een nieuwe speler?

Hallo

De "data" zou in theorie moeten kunnen worden gelezen ....

Indien inderdaad enkel c.d.'s. korrekt kunnen worden gelezen en geen enkele d.v.d. , dan vermoed ik een vervuilde leesoptiek .

Je zou ook nog eens een "echte" geperste d.v.d. kunnen proberen .

De gebruikte frequentie v/h laserlicht , verschilt namelijk tussen c.d.'s en d.v.d.'s ....

Het "flashen" is uiteraard niet zonder risico , en mits de betrokken drive vroeger wel korrekt heeft gewerkt , is dit net zo nuttig als het vervangen van de bougies van een benzinewagen met een lege benzinetank.

Peter

Nee, het is volgens mij al een vrij oude dvd-speler. het schijnt dat Sony niet zo makkelijk is het met het aanbieden van firmware.

En mijn cd's doen het allemaal. Data-cd's, gekopieerde muziek-cd's, mp3-cd's, originele cd's.

De dvd's die ik geprobeerd waren:
- een originele muziek/beeld DVD van Concert Simply Red.
- een originele film-dvd Ice Age
- een gekopieerde dvd LotR, merk Platinum (8x speed)

Soms zegt ie ook dat de schijf niet geformateerd is. :S:S:S

Ik ben het spoor (nog steeds) bijster. (of beister?)

Hopelijk weten jullie nog een mogelijk oplossing.

Groetjes,

Brian

Hallo

Zie mijn vorige "post"

quote "
Indien inderdaad enkel c.d.'s. korrekt kunnen worden gelezen en geen enkele d.v.d. , dan vermoed ik een vervuilde leesoptiek . "

Dus eventueel eens de leesoptiek reinigen , zeker mits dit geen recente drive is ....

Peter

Helaas

ook het schoonmaken van de lensen helpt niet. DVD's worden nog steeds niet herkend. :(

Hallo

Hoe heb je deze gereinigd ???

Manueel d.m.v. oorstokje of d.m.v. een "reinigings.c.d. ?

Peter

Hallo

Ik reinig altijd de leesoptiek d.m.v. "eau de cologne " en een oorstokje.

De meeste "reinigings c.d.'s " smeren enkel de smurrie open en reinigen dus niet echt efficient.

Kan ook moeilijk , gezien het minuscuul borsteltje dat meestal wordt toegepast.

Ik zou persoonlijk de betrokken drive openen , en de leesoptiek manueel reinigen.

Peter

Heb DVD-speler open gehad en gereinigd met wattenstaafje. Maar ook dat mocht niet baten.

In verkenner staat er ook gewoon cd-rom-station. Terwijl apparatenbeheer hem wel als een dvd-speler herkent.

:S:S:S

Is heeeeeeeel vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggg...

Hallo

Dan vrees ik .... exit ... bye..bye .

Uiteraard kun je die nog verder "verslijten" als c.d. lezer i.p.v. d.v.d. , maar is wel eigenaardig , vermits dit een sony betreft .

Hoe oud betrokken toestel is , wordt jammerlijk genoeg niet vermeld , maar sony kennende , en een reputatie te verdedigen , vermoed ik dat je een poging kunt wagen om "garantie" in te roepen , indertijd was dit 3 jaar , door sommige "m.c. gyvers" teruggeschroefd tot 1 jaar , en ..... nu bij wet verplicht tot 2 jaar ....

Een nee heb je , een ja kun je krijgen.

Peter

Geplaatst door VDK_P
indertijd was dit 3 jaar , door sommige "m.c. gyvers" teruggeschroefd tot 1 jaar , en ..... nu bij wet verplicht tot 2 jaar ....

Uhhm, geldt dit ook voor Nederland, of is dit een Europese regel?

Ik heb hem vanavond op een andere pc's geprobeerd en daar is het precies hetzelfde. Dus dat ie kaduuk is, is nu idd wel goed mogelijk.

Gelukkig is het niet de mijne. :D :P

Bedankt in ieder geval! :)

Brian

Hallo

Bij mijn weten is dit een europese regel.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan