Wel dataverkeer maar na 2 minuten geen internet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
648
Hoi,

Ik heb een vet probleem en ik word helemaal gek!! Ik heb ADSL-family van Zonnet. Heb hun al gebeld (0,70 cent p/m !!), maar hun weten het niet. Enige wat zij zegen is dat mijn snelheid te hoog staat, wat niet zo is. Hier mijn probleem.
Ik start mijn computer op, dan legt de modem vanzelf verbinding met internet. Dat zie ik ook dat ik data verzendt en ontvang. En ik kan ook internet-pagina's openen en e-mailen. Maar na 2 minuten (langer dan dat is het echt niet) kan ik geen pagina's meer openen. En dan doet mijn e-mail het ook niet meer. En de data-verbinding blijft wel bestaan!!! Als ik dan mijn computer herstart dan doet ie het weer 2 minuten. Ik heb de modem al opnieuw en opnieuw en opnieuw geinstalleerd. Wat kan ik doen?????

Sam
 
Niet gek worden.

Even een aantal aanvulende gegevens:

Welke modem heb je ?
Welk besturingssyteem ?
Sinds wanneer heb je dit probleem ?
Wat bedoel je met snelheid te hoog ?
 
Ik heb windows XP (net service pack 2 geinstalleerd).
Ik heb het probleem al wel 3 maanden.
Volgens zonnet staat mijn modemsnelheid te hoog ingesteld. Maar ik kan dat helemaal niet instellen. En daar heb ik ook niets aan veranderd sinds hij het nog wel deed (maanden geleden dus). Weet het type modem niet uit mijn hoofd, maar het is een USB modem.
Hoop echt dat je me kunt helpen.
 
Ik heb even rondgekeken, maar echt wijs kan ik er niet uit worden. Ik gooi er trouwens dagelijks Ad-aware overheen, en die vond in begin behoorlijk wat, maar de laatste tijd helemaal niets meer. Heb ook virusscanner van Norman.
 
Probeer svp toch nog eens even goed te zoeken naar het modem typenr en merknaam.

Heb je al eens een reset gedaan resp de software via
configuratiescherm verwijderd en dan opnieuw geinstalleerd ?

Heb je al vinkje bij Lan-eigenschappen - Verificatie - IEEE Verificatie weggehaald?
 
Die link werkt wel. Ben nu op mijn werk, maar ik probeer het meteen als ik thuis kom. Wat doet het programma precies?
En zegt :"Zonnet Family INF Driver V2 modem" jullie iets?
 
Kijk eens even of het helpt als je de .INF driver geinstalleerd hebt.

http://www.e-tech.nu/zon/

Veder zijn er veel problemen met in combinatie met XP.
Volgens de ZON HD komt dit doordat de initialisatie tijdens het booten 'te snel' gaat.

Als ik je een advies mag geven:als het niet gaat werken zoals jij denkt dat het zou moeten,zo snel mogelijk omruilen die hap desnoods tegen bijbetaling voor een
ethernetmodem.
 
Werd gisteravond helemaal gestoord! Heb die dingen geinstalleerd die jullie gezegt hadden (winsockfix) maar dat hielp niet. Toen ik mijn modem weer eens opnieuw wilde installeren duurde dat 25 minuten voordat ie klaar was. Was het helemaal zat, en heb XP er opnieuw opgegooid, niet er overheen, maar echt helemaal schoon beginnen. Nu heb ik dus weer service pack 1. Internet heb ik geinstalleerd (duurde nu 1 minuut). Heb nog niet kunnen bekijken of het goed werkt. MOET ik service pack 2 installeren, want volgens mij doet het meer kwaad dan goed...
 
Dat ligt helemaal aan jezelf. Er zitten wat kleine kinderziektes in zoals je hier en daar wel hebt kunnen lezen.

Zelf heb ik geen problemen en verder een hoop mensen met mij. Er zitten natuurlijk wel een hoop extra beveiligingen in.

Maar er is natuurlijk niet voor niets een update gekomen.
:)
 
Maar stel mijn internet doet het vanaf nu goed. Zal ik dan toch sp 2 laten zitten, of wandelen de hackers en virrussen zo bij mij naar binnen en langs mijn virusscanner. Want die firewall op sp2 houdt volgens mij alles tegen, ook mijn internetten.
 
Internetten houdt hij niet tegen, anders zou niemand wat aan SP2 hebben. Als het niet direct lukt, dan moet je je verbinding toegang geven ipv blokkeren.

Veiliger is SP2 zeker. Je kunt hem weglaten, maar dan moet je wel zelf zorgen voor een goede firewall + virusscanner.

Je kunt SP2 trouwens ook later weer verwijderen als je niet tevreden bent.
 
Kan me voorstellen dat je gestoord aan het worden bent,maar waarschijnlijk (ik hoop het niet) zal het probleem zich vroeg of laat weer aandienen om dat het
zoals Zon aangeeft het te maken heeft met het bootproces.

Overweeg misschien toch maar de aanschaf van een ethernetmodem indien het probleem zich weer voordoet.

Mbt SP2 zou ik eerst maar eens even kijken of het met SP1 en alle overige patches gaat werken alhoewel het waarschijnlijk niet echt het probleem vergroot.(SP2)

Wacht anders eens tot je systeem geboot is en sluit dan het modem aan op je pc (ver gezocht maar zou kunnen werken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan