Wel dataverkeer maar na 2 minuten geen internet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry is niet nodig !

Het (op)starten van een computer wordt het 'Booten' (spreek uit boeten) genoemd.
Afhankelijk van de lopende processen kan dit sneller of langzamer gaan.Kost even tijd.
 
Maar je zei dat het volgens ZON aan het bootproces kon liggen. Wat bedoel je hiermee dan? Dat het probleem tijdens het opstarten gebeurt?

Sam

ps - leer hier meer dan in 100 jaar school
 
Volgens ZON kunnen de problemen ontstaan als eea al is aangesloten tijdens het bootproces.Wat je dus nu doet is na het opstarten aansluiten.

OK ?

USB-modems kunnen prima werken maar zijn nou eenmaal veel storingsgevoeliger.
 
Hier nog wat extra's:

Quote

Een USB-modem heeft een aantal nadelen ten opzichte van een Ethernet-modem. Het systeem wordt zwaarder belast, een USB-modem is meer gevoelig voor storingen of hardwareconflicten. Om een lang verhaal kort te houden: koop een Ethernet-modem.

Unquote

Let wel er zijn natuurlijk uitzonderingen !
 
Mister 9,

Zoals ik nu heb begrepen uit de berichten heb je ondertussen al een Format c: uitgevoerd, maar lag het misschien niet aan je temp. internet cache ? of je overvolle cookie bin ?

Heb het ook wel eens meegemaakt dat een gebruiker deze ingesteld had op 100 Mb. Na enkele weken flink surfen geraakte deze geheugenbuffer vol en kreeg hij
dezelfde symptonen. Internet Explorer kon zijn gegevens namelijk niet meer kwijt, omdat er geen vrije ruimte meer was. Het legen van de geschiedenis, cookies en temp. internet map, heeft toen wonderen gedaan. En tevens de buffer vergroot !!!:D

Is misschien mosterd na de maaltijd, maar misschien hebben anderen er nog wat aan !:rolleyes:


Groeten,


Remy
 
Bedankt voor je reactie. Maar ik had die ingesteld op 900 mb of zo. En deze leegde ik ook regelmatig. Ik gebruikte ook CCleaner en die leegte dat ook allemaal.

Sam
 
OK. Ik ben nu thuis. Tot nu toe werkt het allemaal prima. Ik heb nu Northon ipv Norman geinstalleerd als virusscanner. Ik heb Northon 2002, en hier de updates van gedownload en geinstalleerd. Is dit net zo goed als Northon 2004 of werkt dat niet zo...
 
Goed te horen dat het werkt !

Wat heb je nu exact gedaan ?

Norton 2004 is inderdaad iets anders dan Norton 2002 maar daar kun je misschien nu het allemaal werkt wel iets over vinden op internet.
 
Ja het lijkt te werken. Nog heel hartelijk bedankt voor je hulp en tips.
Ik heb dus gisteravond heel XP er opnieuw opgezet. Ik heb voordat ik de oude XP ging vervangen de modem gede-installeerd en de kabel uit de computer gehaald. Vervolgens XP geistalleerd. Pas nadat XP er helemaal opstond de kabel er weer ingedaan (dus niet toen de computer uitstond, de computer is dus opgestart zonder kabel) en weer de modem geinstaleerd. Nu doet alles het, de installatie duurde ook weer een minuut ofzo, normaal. Zou het dan toch aan het booten zonder kabel hebben gelegen? Ik hoef nu toch niet elke keer als ik mijn systeem opstart de kabel er eerste uit te halen, of wel?
En is Norton 2002 (met regelmatige update) ook minder veilig dan Norton 2004?

Sam
 
Tja,wie het weet mag het verlossende antwoord geven.
Hoofdzaak is dat het werkt.Wel of niet in en uit pluggen van je kabel dat weet ik niet.Ik zou zeggen trial en error.En je weet als het opnieuw problemen geeft,en je wordt bijna gek,koop dan voor die tijd nog even een ethernetmodem !

Mbt Norton 2002 tov 2004:Wellicht minder veilig,maar je hebt een vorm van beveiliging en als je inderdaad trouw je updates draait,ook nog even Ad-Aware SE 1.5 en Spybott op je computer zet en die regelmatig even laat scannen dan ben je weer een stapje verder.

Ik zou wel overwegen om bijv je 2002 versie of naar 2003 te tillen of 2004.

Het is maar wat je zelf wilt.

Ook op dit forum kun je Ad-Aware en Spybot downloaden.Kijk maar eens op de homepage aan de rechterkant kopje spyware.Men heeft hiermee de nodige ervaring !

Succes ,en bedankt voor de feedback.
 
Kun je je Norton versie gewoon upgraden of moet je echt een nieuw pakket kopen? Ik heb Adaware SE en die zal ik regelmatig laten draaien. Ook zal ik Spybot downloaden. Ik heb ook CCleaner. Ooit van gehoord. Heeft dat nog zin om regelmatig te laten draaien?

Sam
 
Je kunt Norton upgraden.Instructies kun je wellicht ook vinden op de site van hun www.symantec.nl
Je zou ook op een site a la Ebay een nieuwere versie kunnen kopen.(www.ebay.nl).Meestal zijn de 2003 of 2004 varianten niet zo duur meer omdat het jaar of al gelopen is of al 3/4 voorbij.Kwestie van een rekensommetje (denk dat kopen gunstiger is) echter de Symantec-site is hier niet echt duidelijk over.

Verder kun je misschien ook nog Spywareblaster installeren en zo zijn er nog wel een aantal programma's.
Updates maken en regelmatig draaien is belangerijk.

Vergeet niet alle belangerijke XP patches opnieuw te installeren !
 
Sam,

Het werkt dus nog steeds !

Even topic afmelden misschien ?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan