Hallo,
Ik heb een probleem met mijn draadloze routers.
De topologie is als volgt:
TPLink TD-W8920G - WiFi in de garage
(10.0.0.69, DHCP uit, werkt als AP)
Netgear (model nummer even niet bij de hand) - WiFi in de keuken - Zelfde naam als de SMC
(192.168.2.2, DHCP uit, werkt als AP)
De apparaten (telefoons, laptops) schakelt automatisch naar de dichtstbijzijnde access point.
SMCWGBR14-N - WiFi in de woonkamer, 2de router
(192.168.2.1, DHCP aan, werkt als hoofd-router)
Cisco EPC3925 - Ziggo Modem, draadloos werkt prima, maar slechte ontvangst
(10.0.0.1, DHCP aan, werkt als modem)
Het probleem doet zich alleen voor met Android telefoons, mijn laptop (met Win7) en een Samsung Galaxy Tab werken prima zonder storing.
Als ik met de telefoon verbinding maak met de Ziggo modem heb ik geen problemen.
Als ik opnieuw ga verbinden, of een AP uit/aan zet, dan werkt het internet weer voor een aantal minuten.
Pingen kan ik ook niet naar de router.
Weet iemand raad?
Groet,
Jarno
Ik heb een probleem met mijn draadloze routers.
De topologie is als volgt:
TPLink TD-W8920G - WiFi in de garage
(10.0.0.69, DHCP uit, werkt als AP)
Netgear (model nummer even niet bij de hand) - WiFi in de keuken - Zelfde naam als de SMC
(192.168.2.2, DHCP uit, werkt als AP)
De apparaten (telefoons, laptops) schakelt automatisch naar de dichtstbijzijnde access point.
SMCWGBR14-N - WiFi in de woonkamer, 2de router
(192.168.2.1, DHCP aan, werkt als hoofd-router)
Cisco EPC3925 - Ziggo Modem, draadloos werkt prima, maar slechte ontvangst
(10.0.0.1, DHCP aan, werkt als modem)
Het probleem doet zich alleen voor met Android telefoons, mijn laptop (met Win7) en een Samsung Galaxy Tab werken prima zonder storing.
Als ik met de telefoon verbinding maak met de Ziggo modem heb ik geen problemen.
Als ik opnieuw ga verbinden, of een AP uit/aan zet, dan werkt het internet weer voor een aantal minuten.
Pingen kan ik ook niet naar de router.
Weet iemand raad?
Groet,
Jarno
Laatst bewerkt: