Wel draadloze verbinding, geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter eloc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eloc

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Heb vandaag een laptop aangeschaft voor mijn dochter die zondag jarig is.

Windows XP
Belkin router

Heb inmiddels door handmatig IP-adres in te geven wel verbinding met wireless (automatisch toekennen werkte niet), echter geen verbinding met internet.

Ondernomen acties tot nu toe:
laptop op kabel aangesloten: wel internet verbinding
laptop via wireless:
modem reset, laptop uit/aan etc etc

Ben inmiddels 5 uur bezig met zoeken op internet naar een oplossing, maar tot nu toe niets gevonden.
Welicht dat het klonen van mac-adress werkt maar hier heb ik nog geen duidelijke uitleg over gevonden.

Ik zou het zo waarderen als ik hier de oplossing krijg, zodat ik zondag een 'werkend' cadeau aan mijn dochter kan geven.

Alvast bedankt

Automatisch toekennen werkte niet , zeg je.
Normaal gesproken zoekt winXP de draadloze router makkelijk op, maar als je die met een code beveiligd hebt maakt hij geen contact.
Je moet dan op de laptop dezelfde code intoetsen - vraag me niet waar maar als het goed is krijg je een scherm dat je er heen wijst...
( eea is om te voorkomen dat je hele buurt op je draadloze router gaat zitten).
Sxxs

@ Eloc,

Probeer eens met het programma Winsock Fix je ip settings te resetten, want je
zult er inmiddels wel van alles aan veranderd hebben en zodoende steeds moeilijker
verbinding kunnen krijgen met je modem/router. http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

En probeer dan de optie zoals Hein al aangaf, gewoon laten zoeken naar draadloze
netwerken, kijk of jouw modem/router erbij komt te staan en connecten met uiteraard
de juiste wep/wpa code !!

Suuk6

Remy

Noem eens je provider, het apparaat (merk + type) dat de provider je geleverd heeft, en de precieze aanduiding van de Belkin (het precieze type daarvan).

Een paar standaard'fouten' die mensen maken met een draadloze verbinding (soms gemixt ook):
1. (Indien provider een kabel/adsl-modem geleverd heeft): Vergeten om de modem van de provider eerst een behoorlijke tijd (enkele uren zou mooi zijn, soms is 15 minuten genoeg) uit te schakelen, dan de draadloze router aan te sluiten op de provider-modem, en dan pas weer de modem van de provider aan te zetten.
Naast wachten kan dit evt. met mac-cloning worden opgelost, als een pc die rechtstreeks op de provider-modem is aangesloten wél goed Internet kan krijgen. Natuurlijk moet dan het mac-adres van die pc die succesvol Internet kan krijgen voor mac-cloning gebruikt worden.
2. Een LAN-poort van de draadloze router aan te sluiten op een modem of router van de provider ipv. de WAN-poort van de draadloze router.
3. (Indien de provider een kabel/adsl-routermodem geleverd heeft): Toevallig de situatie hebben dat de router van de provider en je eigen router 'intern' (dus aan de LAN-kant) dezelfde ip-reeksen gebruiken, zoals 192.168.1.x, 10.0.0.x etc.
4. Niet kunnen opslaan van de instellingen omdat je de draadloze router via draadloos probeert in te stellen ipv. bedraad.
Alhoewel ik hier wel eens een kleine discussie-oorlog over heb gehad blijf ik erbij dat draadloze routers bedraad moeten worden ge(her-)configureerd of geupdate.

We horen wel wat de juiste situatie is ahv. de terugmelding van de antwoorden die gevraagd worden in de eerste paragraaf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Het draadloze netwerk vind ik wel.
2 andere laptops zitten ook draadloos op het netwerk en daarbij is internet geen probleem.

Tijs, om op jouw vragen terug te komen....
Het resetten van de router en modem heb ik gisteren een aantal keren gedaan. 1 keer 2 uur gewacht en alles stap voor stap weer met de kabeltjes aangesloten.
De provider is Ziggo,
Modem: Motorola SB5100E
Router: Wireless Belkin Pre-N Router

Ik vestig eigenlijk een beetje mijn hoop op het clonen van het mac-adress, (fysiek adres) maar ik heb dit gisteren geprobeerd in te voeren en het aantal posities kwam niet overeen met hetgeen ik op de Belkin site kon invoeren :o
Ik heb gegoogled maar kom, zoals aangeven, niet veel verder met de informatie.

Nog een aanvulling:
Op de laptop staat NOD32 Antivirus geinstalleerd. Zou dit ook het probleem kunnen veroorzaken?
(heb net opgestart in veilige modus met netwerkverbindingen maar dan helaas ook geen internet)

Ik hoor wederom graag je/jullie reactie

Nicole

Laatst bewerkt:
Heb ik het goed begrepen dat 2 laptops met dezelfde Belkin verbinden en op die manier wél Internet hebben?
Dan ligt het probleem op je pc (en/of draadloze netwerkkaart daarvan) en dus niet bij de Belkin en ook niet bij de verbinding van de Belkin naar Ziggo(-modem).

Ok, dan moeten we ons richten op je computer en/of draadloze netwerkkaart die je daarbij inzet.

Laten we bij de basis beginnen:
1. Als je de laptop bedraad aansluit op de Belkin, heb je dan Internet op de laptop?
2. Welke draadloze netwerkkaart zit er in de laptop? Is dat een ingebouwde of een insteekkaart danwel USB?
Graag hier vermelden of je daaromtrent nog software/drivers hebt geïnstalleerd en waar je die vandaan gehaald hebt.
Ook graag vermelden:
a. Indien ingebouwde draadloze netwerkkaart: Welke laptop (merk + type) is het?
b. Indien insteekkaart danwel USB: Welke netwerkkaart is het? (merk + type)

We horen het wel.

Tijs.

Het klopt inderdaad dat de andere laptops wel verbinding hebben via wifi met internet.

En verder....
1 Als ik de nieuwe laptop bedraad aansluit heb ik verbinding met internet

2 Er zit een netwerkkaart in de laptop
Drivergegegevens NDIS 5 USB DRIVER
Cardgegevens:
Compaq WLAN Multiport W200
Encryption capabillities WEP + 128RC4

FIrmware: Variant 1 Versie 4.04
Station Functions firmware Variant 2 Version 9.52
USB Bootloader Variant 2 Version 1.oo

Type laptop : Compaq Evo N800c

Ik heb de laptop overgenomen van een systeembeheerder dus de vraag over de installatie van software /drivers kan ik zelf niet beantwoorden, maar als het nodig is kan ik dit wel navragen.

Wederom alvast bedankt!

hier wordt gesuggereerd dat je de FN+F2 toets moet gebruiken om het WLAN-apparaat aan en uit te zetten.

Kijk eens of dat wat oplevert?

Oh ja, nog zoiets: Je moet er niet vanuit gaan dat je draadloze netwerkkaart ook 'n' draadloze netwerken kan benaderen, dus in ieder geval 'b' en misschien ook 'g'. Kijk dus na in de draadloze router of ook verbindingen vanaf 'g' en 'b' draadloze netwerkkaarten wel mogelijk is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hier wordt gesuggereerd dat je de FN+F2 toets moet gebruiken om het WLAN-apparaat aan en uit te zetten.

Kijk eens of dat wat oplevert?

Oh ja, nog zoiets: Je moet er niet vanuit gaan dat je draadloze netwerkkaart ook 'n' draadloze netwerken kan benaderen, dus in ieder geval 'b' en misschien ook 'g'. Kijk dus na in de draadloze router of ook verbindingen vanaf 'g' en 'b' draadloze netwerkkaarten wel mogelijk is.

Tijs.

Hoi,

Heb zojuist geprobeerd met FN en F2 WLAN uit te schakelen. Helaas niets. Op de laptop zit ook een 'button' waarmee je het aan en uit kan zetten en helaas haalt dat ook niets uit.

Wil je me verder op weg helpen hoe ik in de router kijk of er ook verbindingen van g en b netwerkkaarten mogelijk zijn. :o.
Wat voor netwerkkaart heb ik?
En als dit niet het geval is heb ik dan echt een probleem :confused:

Laatst bewerkt:
Ik vind het trouwens ook vreemd dat er niet automatisch een goed ip-adres toegekend wordt. Als ik hem op automatisch toekennen zit, krijg ik een ip-adres beginnend met 169.

Ik heb nu dus handmatig een ip-adres ingevoerd.

Wellicht is hier ook nog een 'oorzaak' te vinden?

Bij uitzondering kan ik je vanavond (en alleen vanavond) helpen via andere mogelijkheden dan het forum.

Sluit laptop bedraad aan de router, en stuur me daarna je e-mail adres (liefst ook je MSN-naam) naar mij, op dezelfde manier die je eerder vandaag ook gebruikt hebt. Telefoonnummer erbij kan ook helpen.

Tijs.

Tijs echt super!

Ik download even msn.
en stuur je zo een prive mail bericht

Je moet gebruiken: Stuur e-mail naar Dnties
want prive-berichten kan ik niet ontvangen.

Gebruik dus hetzelfde als je eerder vandaag had gedaan.

Tijs.

Bij nader onderzoek bleken enkele zaken:
1. De WLAN 200 ondersteunt WEP en WPA-PSK encryptie. De router stond ingesteld op WEP.
2. Blijkbaar moet op de WLAN 200 in de 'hardware'-instellingen gekozen worden op welk kanaal er een verbinding moet worden gemaakt (in dit geval: Kanaal 1).
3. Wellicht was er een fout gemaakt welke WEP encryptiecode moest worden gebruikt.
We hebben de WEP code als hexadecimaal ingevoerd, en daarna kwam én de verbinding tot stand én er werd een ip-adres uitgereikt (Internet werkte daarna ook).

De aanbeveling gedaan om op redelijk korte termijn de WEP 128 bit-encryptie om te zetten naar het maximaal haalbare (in dit geval dan WPA-PSK).

@eloc: Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting (of rechts onder jouw posting, als je nog een posting gaat doen).

Tijs.

Opgelost

Tijs....echt superbedankt voor je hulp. TOP :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan