Wel gebrand geen data ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

twistedmind

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
hallo,

Als ik dvdtjes brand kan ik die niet afspelen in mijn dvdspeler. Mijn dvd speler zegt dat er geen data opstaat, maar als ik hem in me playstation3 doe speelt hij de dvd met alle gemak af.

ik heb een philips HDR3800
Nero burning rom(sluit de sessie van de dvd af)
Windows 7

Tsja, niet alle standaard DVD-spelers kunnen gebrande DVD's afspelen. Sommigen kunnen dat wel, maar kunnen kritisch zijn op het merk gebrande DVD dat je gebruikt hebt en/of zijn kritisch op de keuze DVD-R of DVD+R.

Succes,

Tijs.

Tijs heeft deels gelijk.
Welke opties heb je gebruikt voor het branden?
Dvdvideo, data, dvdaudio en ga zo maar door.
Ik weet dat de nieuwe spelers(dvd en blu-ray) van een bekend Japans merk hier nogal zéér kritisch is als het gaat om dvdvideo. Zodra er iets anders op stond dan alleen de standaard dvdmappen weigerde die al dienst.
JL

Als ik de handleiding mag geloven, dan is jouw apparaat niet (super-)kritisch. Zie hier, op pagina 222 en 260.
Dus moet je je het volgende afvragen:
a. Voldoet de DVD wel aan de standaard manier van DVD? (dus met een AUDIO_TS map en een VIDEO_TS map waar in de VIDEO_TS map bestanden staan). Ander gezegd: Heb je een DVD-video gemaakt in Nero?
b. Ook al worden Dual layer DVD's niet genoemd bij afspeelbare video ga ik ervan uit dat alleen ondersteuning bestaat voor DVD+R Dual layer DVD's. Zie dat foto's ook alleen vanaf een DVD+R DL DVD afspeelbaar zijn...
EDIT: Vlgs. dit document zijn ook DVD-R DL afspeelbaar, dus dit valt af.

Wellicht moet je (nog) een firmware update uitvoeren om het werkend te krijgen. link. Eerst (natuurlijk) het Leesmij bestand doornemen voor informatie/tips etc. omtrent de firmware upgrade.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde dvd recorder en heb exact hetzelfde probleem alleen heb ik altijd gebrande films afgespeeld. Nu heb ik hetzelfde merk(Platinum DVD+R 4.7GB) dvd's weer gekocht maar functioneren die niet meer. Echter werken ze wel in een Xbox360 en een willekeurige andere dvd-speler.

Welke dvd's gebruik jij? Of heb je het probleem al opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan