Wel/geen IP, wel verbinding, geen IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

varadinges

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
5
Voor een vriend geprobeerd Casema/Wanadoo aan de praat te krijgen. Krijg wel verbinding, maar niets te zien in IE. Geen firewalls enz, beveiligingsinstelling laag/normaal gezet. OS is Win ME, IE 6.01.

Netwerkkaart Realtek (8139) is correct geinstalleerd, drivers ook. TCP/IP is okay. Ook de VPN-netwerkinstelling zijn geinstalleerd en werken goed. Alles zowel handmatig als met cd van Casema geinstalleerd, meerdere keren. Drivers Eurosocsis (Motorola)modem zijn okay. Modem lijkt te werken. Bij klikken op Casema wordt verbinding gemaakt; keurige melding dat verbonden, zowel TX als RX blijken packets te worden verstuurd.

Probleem: na starten IE steeds melding dat pagina niet gevonden kan worden. Gek. Handmatig DNS ingesteld, is okay. Bij diagnose blijkt dat verbinding er is, netwerkkaart okay, TCP/IP okay. Krijg steeds melding dat netwerkkaart geen DHCP-instelling heeft, dat klopt niet; echt alles DHCP ingesteld.

Nog gekker: er is, volgens diagnoseprogje geen externe IP-verbinding. Bekijk is de verbindingen zan zie ik steeds een ander (extern IP) beginnend met 62.x of 213.x bij de VPN en een intern IP beginnend met 10.2xx bij de Realtek netwerkadapter. Zoals gezegd, volgens Casema-verbinding in systray is er wel een verbinding. Overigens werkt de DNS wel in het diagnose-progje.

Kortom: snap er geen jota van. Alle instellingen gecheckt bij Casema online, op de schijf enz. Meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, er zijn geen andere oude netwerkkaarten o.i.d. Wel IP's, wel verbinding, goeie clients (MS-netwerken, toch?) en protocollen ingesteld, maar steeds foutmelding in IE (kan server niet vinden) en diagnoseprogje.

Er is al 2 x een "monteur" van Casema geweest. De eerste had geen tijd en de tweede riep dat de pc te vol was (onzin) en vertrok na een 1/2 uur. Beiden hebben nog niet eens de diagnose geprobeerd. Iemand die is aangewezen op hulp zit nu hulpeloos met zijn pc, zijn abo en al weken geen internet. Wie weet raad en kan mij (en hem) helpen? Vast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hallo

ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Monteur langsgeweest : heeft het kabelcontactdoosje in de muur vervangen en zei vervolgens dat het signaal nu veel beter was ???????
maar de computer tja daar kwam ie niet voor ...... :eek:

alle instellingen die jij noemt ook nagelopen en flink geinvesteerd in de wanadoo helpdesk... helaas. Mijn computerboer wilde ook wel ff kijken voor 60 €tjes/uur....

Maar nu wat je wilt weten : De enige oplossing die ik zag was om windows volledig opnieuw te installeren.
En zoals je ziet werkt mjn internet nu wel !:thumb:
(supersnel trwns)

succes

eric
 
Laatst bewerkt:
Blij voor je, maar gezellig als iedereen dit probleem zo op moet lossen.......

:confused:
 
Door ziekte en sterfgeval nog niets gedaan. Komend weekend ga ik alsnog proberen of ik er met jou oplossing uitkom André.
Het lijkt me niet direct handig om Windows opnieuw te installeren, maar voor noodgevallen houd ik dat in gedachten. Bedankt allemaal.
 
Vandaag al jullie voorstellen, ook uit de andere topic geprobeerd. Nope. Na dringend overleg met de helpdesk en nog eens alle instellingen controleren: Windows-probleem. Schijnt met ME meer voor te komen. Ga dus opnieuw Windows installeren, maar dan maar meteen XP :)

Veel dank voor jullie hulp!
 
Windows opnieuw geïnstalleerd (XP dan) en in één keer wel internet. Lijkt toch dat Casema en ME niet goed samengaan. Nogmaals bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan