Wel/geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambot2040

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Als ik mijn PC heb opgestart krijg ik niet altijd verbinding. Als ik dan weer opnieuw opstart krijg ik meestal wel weer een verbinding. Maar als ik ook geen vebinding heb, kan ik ook niet opnieuw opstarten en afsluiten, dan blijft het scherm gewoon staan op, bezig met afsluiten, dus moet ik hem aan de achterkant aan en uit zetten om de pc weer opnieuw op te kunnen starten. Waar kan dit aan liggen?

Rambot2040

PS: weet niet of ik in de goeie rubriek, omdat ik ook niet weet of het aan de adsl verbinding ligt of de PC.

Klik rechts op het bureaublad/ Eigenschappen/Schermbeveiliging. Klik onderaan op de knop 'Energie...' Daar kun je de acties van je pc instellen ivm slaapstand, afsluiten en zo.

- Mijn provider is Zonnet.

- Wat zijn de beste instellingen? Ik heb alles op nooit staan.

Volgens mij moet dat op standaard staan als je ASDL hebt...?

Geplaatst door Rambot2040
- Mijn provider is Zonnet.
Ik heb dit probleem met de verbinding ook af en toe met mijn Zonnet ADSL Budget aansluiting.
Ik ben er inmiddels achter dat je niet opnieuw hoeft op te starten.
Ga naar Start, Uitvoeren en type daar winipcfg en klik op OK. Kies ADSL USB Network Adapter in het keuzevakje en klik dan op Alle vrijgeven en Alle vernieuwen.
Klagen hierover bij de klantenservice van Zon blijkt geen zin te hebben. Daar hebben ze drie standaard antwoorden:

1 De fout ligt bij de klant.
2 Bel de helpdesk à € 0,70.
3 De klacht wordt door een expert binnen 5 dagen beantwoord. En vervolgens krijg je dan antwoord 1 of 2.

Doe jezelf een plezier en stap over op een andere provider zodra je contracttermijn van een jaar erop zit. Zorg wel dat je op tijd opzegt, want anders zit je er weer een jaar aan vast.

Of het afsluitprobleem hier mee te maken heeft weet ik niet.

Guus.

Het rare is, is dat ik het probleem pas kreeg bij mijn nieuwe pc, bij de vorige had ik het niet. En verder heb ik ook nooit problemen gehad met Zonnet. (ADSL Zonnet Family) En ik denk zelf dat het aan de pc ligt want als ik de pc opnieuw start is de verbinding er weer, het is niet zo dat het pas na een kwartier weer verbinding krijg.

Als ik winipcfg typ krijg ik een melding dat het bestand niet bestaat. Misschien staat het verkeerd geschreven?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rambot2040
Als ik winipcfg typ krijg ik een melding dat het bestand niet bestaat. Misschien staat het verkeerd geschreven?
Het is zo goed geschreven.

Guus.

Raar dat het bij mij niet werkt dan. Is er geen andere manier om daar te komen...

Pak de bijlage even uit en zet hem in de map Windows.

Guus.

Laatst bewerkt:
OK, bedankt. Maar moet dat alleen werken als het internet het niet doet? Want als ik het nu invoer bij uitvoeren (nu adsl het wel doet) werkt het niet en krijg ik: Kan de ordinaal 1001 niet vinden in DLL-bestand WSOCK32.dll

Dit begint mij boven mijn pet te gaan. Het zou ook gewoon moeten werken als je verbinding hebt.
Je zou kunnen proberen het modem te deïnstalleren en opnieuw te installeren.
Helpt dat niet dan kan je de winsock fix proberen, als je tenminste geen Windows XP hebt.

Guus.

Tja, dan snap ik ook waarom winipcfg niet werkt. Voor win XP heb je wntipcfg nodig.
Probeer even of dat werkt.
Zo niet, dan kun je het hier downloaden. Dat is een site voor Windows 2000, maar het werkt ook in XP.
Het programmaatje wordt standaard geïnstalleerd in de map c:\program files\resource kit\
Verplaats het naar de map Windows.
Als je nu bij uitvoeren wntipcfg typt moet het werken.

Guus.

:) tja et verbindingsprobleem heb ik niet maar dat ipconfig start bij mij win xp wel op maar sluit dan gelijk weer af :confused: zonder dat je de tijd krijgt om wat te zien.

Ik heb het gedownload en geinstalleert en als ik nu wntipcfg doe werkt het ook niet en wordt er nog steeds gezegd dat het bestand niet gevonden kan worden, maar ik kan het wel openen via die map waar het in staat, misschien kan het zo ook? Als ik het bestand dan open krijg ik een lijst met de adressen waaronder ip en daaronder staat wat ik er mee kan doen release renew enz.

Geplaatst door Paintje
:) tja et verbindingsprobleem heb ik niet maar dat ipconfig start bij mij win xp wel op maar sluit dan gelijk weer af :confused: zonder dat je de tijd krijgt om wat te zien.
Probeer dan eerst 'cmd' om in de opdrachtprompt te komen en dan 'ipconfig'.

Yupz, dat werkt bij mij ook! Dus als de verbinding het niet doet, dus cmd en ipconfig uitvoeren en dan moet ie t weer doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan