wel/geen verbinding....

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja8888

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
153
Hallo allemaal!

Vreemde toestand hier....ik heb een Chello kabelverbinding al ruim anderhalf jaar.
Heb er al een hele tijd een router tussen zitten , mede voor de beveiliging en ook voor de draadloze aansluitingen op de andere huiscomputers. Nooit geen problemen gehad, buiten wat technische storingen bij Chello.
Maar sinds deze week kan ik meerdere keren per dag niet surfen of mailen. Wel gaan mijn downloads gewoon door dus verbinding die is er wèl!
De downloads uitzetten helpt ook niet.
Ik sta voor een raadsel...wie kan mij helpen?

Bedankt alvast!:(
 
Ligt kennelijk aan chello want ik heb daar ook al weken last van. Overigens niet elke dag.
 
Gewoon chello bellen zij kunnen meer zien jij.
 
Laatst bewerkt:
Mijn firewall van Windows XP staat uit.
Als je Chello belt krijg je altijd van die standaardantwoorden...zet je modem uit en start hem opnieuw op bla bla bla, ik dacht: misschien herkent iemand mijn probleem en is het iets simpels??
Er is aan mijn instellingen namelijk niets veranderd en mijn buren hebben nergens last van. De ene keer wel verbinding en dan weer niet en vervolgens wel....raar toch?

Het is al irritant genoeg.....;)
 
Nee, het kan best zo zijn dat de buren geen last hebben, het is maar hoe lang je erachter zit en of je je computer wel of niet aan en uit zet. Als je herstart is het weer over. Kan bijna niet anders dan dat het een chello probleem is. Maar misschien als je je modem reset dat het dan over is. Bij mij is het begonnen na een modem wisseling in het kader van chello extreme. Misschien ligt het aan de modem? De oude modem zou de snelheid niet aan kunnen. Nu met de nieuwe modem gaat chello extreme langzamer dan planet internet adsl standaard. Ben het gezeik met chello een beetje zat heb gewoon geen puf meer om al dat gelariekoek aan te horen..
 
Weet je wat nu helemaal vreemd is....ik beantwoord deze vraag en open een nieuw venster in Internet Explorer om even naar iets anders te kijken tussendoor (tijdens het wachten voor het laden van de pagina) en dan krijg ik in het nieuwe venster: Kan server niet vinden>>>geen enkele pagina opent hij!
Maar op het venster wat ik heb geopend van Help Mij blijft alles wèl actief...nu weet ik wel dat dit een supersite is:rolleyes: maar dit is toch hoogst vreemd.
En ook ik ben het gezeur van Chello zat, uiteraard probeer ik dat zelf ook als ik geen verbinding heb om mijn modem en router te resetten.....maar dat maakt niets uit. Tenslotte komt en gaat de verbinding ook als ik niets doe!

Iemand nog een idee???
 
Hoi Egkok,

Bedankt voor jouw reactie, maar waarom moet ik me opnieuw aanmelden? Krijg ik dan een ander I.P adres, is dat waar het volgens jouw aan ligt?

Wil je dat ff uitleggen?


zenks!:)
 
Geplaatst door anja8888
Hoi Egkok,

Bedankt voor jouw reactie, maar waarom moet ik me opnieuw aanmelden? Krijg ik dan een ander I.P adres, is dat waar het volgens jouw aan ligt?

Wil je dat ff uitleggen?


zenks!:)

Probeer het maar je houdt gewoon jezelfde ip je moet alleen inloggen met username en password, ik dacht het zelf ook zo gefixt te hebben.
Quikfix heb je alleen wat aan als je het van te voren hebt vastgelegd en dan werkt het nog niet ..
 
zit je al die tijd al zonder mail???????? jezzizzzz ik zou onwel worden...
 
Hey Egkok,

Ik heb gedaan wat je zei, dus opnieuw aangemeld.
D8 eerlijk gezegd: dat gaat toch niets uitmaken....:D
Maar waarrempel het lijkt te helpen!
De mail werkt weer naar behoren en ook het internet is weer helemaal goed!!!Hoop het nu wel zo te houden.


:thumb:
zenks Egkok !!!

p.s: Chello Quickfix, waarom dat ooit in het leven is geroepen??Mij een raadsel bij mij werkt het ook niet!
 
Ja goed heh.... ik zit altijd zo te klooien dat ik niet of nauwelijks meer weet te herinneren hoe het ook alweer zat. Maar goed zo moest het dus.......in ieder geval kan je weer mailen..enzo
 
trouwens ...lekker gevoel als opeens alles weer goed gaat.. toch??
 
cker weten Egkok!

Wat ben je tegenwoordig zonder internet??Ik kan niet zonder mijn mail en internet meer :rolleyes:



groetjessssssssss
 
Hmm ik bedoel eigenlijk....je snapt het wel heh:thumb:
 
Helaas kwamen de verbindingsproblemen gewoon weer terug.

Maarrrrrrr : ik ben er8er wat het is geweest, daarom kom ik er even op terug, wellicht dat het iemand anders kan helpen...

Ik had mijn uploadsnelheid vééél te hoog staan, en met 2 computers tegelijk uploaden èn downloaden dat gaat dus net ff niet goed.
Ik heb mijn upload nu zelfs wat lager gezet dan mijn downloadsnelheid>>> nu geen problemen meer!

groetjes,
Anja.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan