wel in mn router, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb een sweex router en pci kaart geinstalleerd.Via mn browser kan ik in mn router komen dus is er draadloos contact. Ik heb alleen geen internet verbinding. Bij m setup knippert wel de term "unreachable".

Clipboard12.jpg

Iemand een idee?

Het nummer wat je van @home gekregen hebt (cc of cp) moet je nog in de router invoeren

Als je via een kabel gaat gaat het dan wel goed?

Staat op je (kabel) modem wel DHCP aan? Probeer anders je router eens in te stellen met een vast IP adres (uiteraard in dezelfde range en subnet als je modem heeft).

Zowel draadloos als met een kabeltje heb ik geen internet. Via mn bekabelde router heb ik wel gewoon internet verbinding. Mn dhcp in de router staat ingeschakeld. :confused:

Dan toch de naam die je van @home gekregen hebt nakijken of die goed staat (vergelijk het met de router die wel werkt)

En er was draadloos internet!

De juiste handelingen weet ik nu al niet meer, maar ik heb mn pc opnieuw opgestart, kreeg een venstertje die naar mn wep sleutel vroeg ( wat ik volgens mij allang had ingevuld ) en het deed wat het moest doen.

Probleem opgelost, op naar de 2e pc in het netwerk :p

:thumb: guys

Te vroeg gejuigt

Wanneer in nu mn pc herstart krijg ik het volgende venster:
Clipboard013.jpg

gevolgd door deze:
Clipboard014.jpg

:mad:

Te vroeg gejuigt

Wanneer in nu mn pc herstart krijg ik het volgende venster:
Clipboard013.jpg

gevolgd door deze:
Clipboard014.jpg

:mad:

Laat mij ook eens een gokje doen. Of mijn antwoord enige soelaas biedt valt te bezien maar wie weet, twee weten meer dan een.

Het lijkt erop dat je het verkeerde type WEP-encriptie hebt gekozen als je kijkt bij het tweede netwerk in het lijstje. Het nummer is misschien goed maar de soort encriptie staat volgens mij verkeerd.

Een tweede mogelijkheid is als je in de router naar de wizard gaat en dan even doorbladerd, dan kom je op de tweede of derde pagina een keuzemogelijkhied tegen voor een modem. Kies daar voor het juiste modem want er staan er wellicht nog meer in het lijstje. Welke dat is kan je zo terug vinden in de dokumentatie van je modem.

Hopelijk kom je zo verder.

Gr.

Peter

Het tweede netwerk in het lijstje is niet die van mij, maar die van mn overbuurvrouw. De onderste van de school hiernaast.

Wat de wizard betreft; die kent in mijn geval maar twee pagina's, op de eerste kies je een provider( in mijn geval @Home zie schermdump) en op de tweede vul ik mijn CC nummer in. Da's alle keuze die ik heb.

Bijlagen

• Clipboard015.jpg
    Clipboard015.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 13
Alle problemen zijn opgelost;

Ik heb de bijgeleverde en geïnstalleerde software voor de pci kaart verwijdert en de pci kaart opnieuw geïnstalleerd met alleen de drivers. Daarmee zijn de meldingen tijdens een reboot van de pc verleden tijd.

Tevens meteen de encryptie verandert van WEP naar WPA.

Wat betreft de vraag waarom er wel contact met de router was en geen internet; op de schermdump hier helemaal boven was een klik op [renew] voldoende.

Iedereen bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan