wel in Taakbeheer/proces, niet zichtbaar op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.525
Ik heb hier een windows 7 home premium PC met een vreemd verschijnsel.

Als ik een toepassing start verschijnt die wel als proces in het Processen-overzicht van Taakbeheer (dus wel gestart), maar de interface/beeld verschijnt niet op het scherm.

Om het nog vreemder te maken: dat doet ie niet bij alle toepassingen.
IE en ADWcleaner bijv hebben dit probleem wel, maar Chrome en Thunderbird niet; die tonen zichzelf gewoon op het scherm.

Volgens de eigenaar van de PC is dit van het ene op het andere moment gekomen.

Malwarebytes en Emsisoft antimalware een volledige scan laten doen, maar die vonden niets.

Wat kan dit zijn?????
 
1. Ga naar start en vul bij zoeken in: event viewer/ gebeurtenislogboek (Of via start>uitvoeren (sneltoets: Start+R) en vul in: eventvwr.msc /s)
2. Ga (in het linker menu) naar Windows logs -> Applicaties/toepassingen
3. Zoek nu naar toepassingsfouten in de lijst:
Optie 1: Door op niveau te zoeken: Sorteer de lijst op niveau/level en zoek naar niveau fouten (icoontje is een rood rondje met een uitroepteken). De vastgelopen programma's hebben error code 1000.
Optie 2: Of door de gebeurtenissen te filteren. Dit kan in het rechter menu bij huidige logboek filteren (Vink error aan en kies voor event id 1000).
 
Had ik al gedaan (in de logboeken gekeken) en daar stonden geen fouten in de laatste 24 uur.
De applicaties starten ook wel gewoon, want ze zijn te zien in Taakbeheer, maar ze tonen hun scherm niet.
Er zit iets dus niet goed in de interface.
Het vreemde is dat niet alle applicaties dit probleem hebben.
 
Start ze in comptabiliteitsmode (rechtsklik de .exefile > Eigenschappen > tabblad Comptabiliteit.
 
Stel dat dat het probleem oplost (Comptabiliteitmodus) blijft de vraag waarom sommige applicaties daar van het ene op het andere moment last van hebben en waarom andere applicaties daar geen last van hebben.
Wat hebben IE en ADWCleaner gemeen dat ze dit probleem hebben en Chrome en Thunderbird niet.
Kennelijk maken IE en ADWcleaner gebruik van een module/modules voor het displayen waar Chrome en Thunderbird geen gebruik van maken?
 
Om het probleem op te lossen, gebruik de Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package om de runtime libraries (softwarebibliotheken) te installeren.

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x86)

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x64)

Dat zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen, dus draai Windows Update om ook de laaste versie (volgens mij 2013) te downloaden/installeren.
 
Het wordt steeds vreemder.
De pc aangezet .....en nu doet alles het gewoon weer zoals het hoort (zonder dat ik het C++ package heb geinstalleerd).

Goed, nu maar afwachten en kijken of het probleem na verloop van tijd terugkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan