Wel internet, geen lokaal netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost611

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Tussen het kabelmodem en 4 pc's heb ik een sitecom draadloze router geplaatst. De internet verbinding werkt fantastisch, maar het lokale netwerk helemaal niet. Ik zie geen andere pc's. Waar ga ik de mist in?

Tussen het kabelmodem en 4 pc's heb ik een sitecom draadloze router geplaatst. De internet verbinding werkt fantastisch, maar het lokale netwerk helemaal niet. Ik zie geen andere pc's. Waar ga ik de mist in?

1. noteer alle ip's van de computers (d.m.v. start --> uitvoeren --> CMD --> msconfig)
2. Ping naar elkaar (d.m.v. start --> uitvoeren --> ping 192.168.1.1[hier je eigen ip's])
3. dit lukt waarschijnlijk niet...dan weet je voldoende
4. Zet Firewall uit.
5 ping opnieuw (krijg je nu wel antwoord?)

Nee, dan krijg ik nog steeds geen antwoord.

De firewall van de router staat (nu eventjes) uit en de firewall van Windows ook, maar nog niet veel verandering.
MAC filtering heb ik er ook even afgehaald.

In het tabje LAN staat het volgende en ik twijfel of de standaard gateway ingevuld moet worden

Deze pagina wordt gebruikt voor configuratie van de parameters voor het lokale netwerk dat aangesloten is op de LAN-poort van uw Access Point. Hier kunt u de instelling van het IP-adres, subnetmasker, DHCP, etc. wijzigen.

IP adres: 192.168.*.*
Subnet masker: 255.255.255.0
Standaard Gateway: 0.0.0.0.0
DHCP: Server
Client-bereik DHCP: 192.168.*.* t/m 192.168.*.*
Spanning Tree 802.1d: Uitgeschakeld
Mac-adres klonen: 000000000000

Trace ping

Doe het volgende :

Stel je eigen PC heeft IP adres 192.168.1.100 en een andere PC in je netwerk het IP adres 192.168.1.101.

Zet op beide PC's de Firewall uit. Open op je eigen PC een commandovenster en type

tracert 192.168.1.101

Je kan nu volgen hoe de ping vanuit je PC vertrekt. Zo kan je zien welke fout er optreedt.
Post hier eens het antwoord dat je krijgt.

:o

F-Secure stond nog aan... Ping krijg ik nu antwoord op en tracert is 1 strakke korte route. Ik ga maar even in mijn schulp kruipen geloof ik...

Bedankt voor de moeite... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan