wel internet/geen netwerk SP2/draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

lego

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
179
Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd (XPSSP2) met een zelf gemaakte SP2 cd. Op een pc ernaast krijg ik wel toegang tot het netwerk, op mijn eigen pc niet. Ik zie wel het "speedtouch" icoontje wat leidt naar 10.0.0.138. Hoe kan ik zelf weer in het netwerk komen?
 

Bijlagen

  • netwerk_probleem.gif
    netwerk_probleem.gif
    30,9 KB · Weergaven: 46
Het lijkt er op dat de account waarmee je op het netwerk probeert te komen geen rechten heeft om op deze computer te komen....
 
Ik ben zelf de beheerder:( . Ik gebruik Norton. Voor de herinstallatie ging allles prima. (Toen had ik het netwerk ingesteld zonder SP2)
 
Heb je de clientsofware ook geinstalleerd ? Staat er toevallig een wep-key of mac filter aan ?

Zet ook eens de wireless zero uit en probeer eerst via netwerkkabel verbinding te maken,dan kun je wellicht vaststellen of het probleem in het stukje draadloos zit.
 
Geplaatst door upsidaisy
Heb je de clientsofware ook geinstalleerd ? Staat er toevallig een wep-key of mac filter aan ?

Zet ook eens de wireless zero uit en probeer eerst via netwerkkabel verbinding te maken,dan kun je wellicht vaststellen of het probleem in het stukje draadloos zit.

Hiervoor werkte het prima. Clientsoftware is alleen nodig voor Win98. Mac filter staat aan, web-key ook. Zoals de Titel zegt kan ik wel gewoon internetten dus webkey/mac is niet van toepassing
 
Geplaatst door lego

Clientsoftware is alleen nodig voor Win98. Mac filter staat aan, web-key ook. Zoals de Titel zegt kan ik wel gewoon internetten dus webkey/mac is niet van toepassing

Clientsoftware gebruik je onafhankelijk van het besturingssysteem en heeft alszodanig niks met W98 te doen.

Staat de firewall in SP2 uit ?
 
Firewall van SP2 staat uit. Op de vorige installatie had ik deze ook niet nodig (clientsoftware)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan