wel internet, geen www

Status
Niet open voor verdere reacties.

init

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Berichten
5
Meestal geraak ik er zelf wel uit maar dit gaat m'n petje toch teboven.

Ik geraak zonder problemen op internet; ik kan op msn, updates van microsoft downloaden etc...

Alleen wanneer ik in firefox of internet explorer een webpagina wil openen lukt dat niet, ik geraak zelfs niet op de configuratiepagina van de router. IE zegt dat er een probleem is met de host, FF zegt dat de pagina werd geherinitialiseerd tijdens het maken van verbinding. Wel heb ik de indruk dat het downloaden van updates van microsoft windows veel trager gaat en het ophalen van emails in windows mail lukt ook niet. Hij blijft hangen op ontvangen van 1 van 18.
Ik heb de ultimateversie van windows. Alle andere computers op het thuisnetwerk hier hebben geen problemen.
Helpmij.

Wat ook opvalt is dat mijn G-data internet securitypakket niet meer werkt. G-data meldt mij dat er een beveiligingsprobleem is, maar wanneer ik de g-data antivirus engine probeer te starten, een scan probeer te starten of updates probeer binnen te halen krijg ik de melding: G-data antivirus 2010 kan niet worden geladen.

Iemand?:(:(
 
Probleem had ik vermoed bij je anti-virus of firewall of malware op je pc.

Begin eens met het grondig checken op malware (desnoods downloaden vanaf een andere computer en dan via memory-stick of cd-rom overbrengen naar je eigen computer). Begin met de tips die hier staan. (Als je wat aantreft natuurlijk ook de memory-stick scannen, indien gebruikt voor het overbrengen van de bestanden).

Als daar niets (meer) mee aan de hand is ervoor zorgen dat je de nieuwste installatie-software van je firewall en/of anti-virus en/of security suite bij de hand hebt, en dan de huidige deïnstalleren en dan kijken of je kunt browsen naar 'veilige' sites zoals google etc.
Werkt dat, dan 1 voor 1 die pakketten weer installeren en opnieuw testen totdat je de 'schuldige' gevonden hebt (of dat misschien het hele probleem weg is uiteindelijk).

Succes,

Tijs.
 
tijdens het deïnstalleren van G-data verscheen plots: "G-data Firewall werkt niet meer", ik klikte op sluiten en opende m'n webbrowser.... Alles weer normaal.

Nu was ik ondertussen reeds begonnen met alle software die ik niet (meer) gebruik te deïnstalleren (in de hoop dat de schuldige daar mss zou kunnen tussenzitten) en blijkbaar heeft een deïnstallatieprogramma van 1 van de programma's die ik heb verwijderd wat teveel verwijderd want m'n werkbalk snelstarten is verdwenen. Hij staat er nog wel volgens de taakbalk (aangevinkt in het menu), en als ik hem uitschakel en weer in levert dat ook niets op. Iemand enig idee hoe ik mijn werkbalk snelstarten terugkrijg?
 
Ik neem aan dat je Vista Ultimate hebt, want Windows 7 werkt (zover ik weet) niet met snelstarten-menu's.

Lijkt mij dat de map waar de Snelstart-snelkoppelingen staan niet meer bestaat (of niet meer toegankelijk is).

Kijk even hier voor een algemene richtlijn die je kunt volgen voor evt. restauratie ervan.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan