Wel Internet, Maar Geen Extern/intern Toegang, Versimpelde versie van mijn vorige vra

Status
Niet open voor verdere reacties.

support4u

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Ha, ik zie dat al veel mensen mijn vorige vraag in een korte tijd hebben bekeken.
Maar de boodschap komt niet goed over? of het is gewoon te moeilijk om op te lossen?

Maargoed, hier gaat ie dan nog 1x en dan op zijn simpelst hopend dat iemand met een mogelijke oplossing komt!!!

Het gaat hier om de Nieuwe Media PC ( met geheel nieuwe hardware )

Ik heb hem netjes geinstalleerd zoals gewoonlijk, en alles doet het

Behalve dan zaken zoals ftp/ netwerken en ander van buiten af communicatie..

Als ik uitvoeren -> CMD -> Ipconfig /all doe ziet alles er prima uit?
dan ga ik dus pingen naar een buiten staande pc, die aan dezelfde router hangt.

Geen gehoor.

het zelfde geld alsik van de router naar de Media PC pingt, of via een andere PC

Iemand, komop? ooit meegemaakt!

begin hier helemaal te trippu!

Kleine samenvatting:

- GEEN WIRELESS VERBINDING nergens in dit huis!
- Media pc WEL INTERNET! maar kan niet berijkt worden van buiten af
- Geen toegang met router naar Media pc, ook andersom niet!
- Alle andere PC's in dit huis werken perfect! en doen alles dat ze moeten doen!
- We hebben geen thuis netwerk!

dus je hebt wel internet maar andere kunnen niet in jouw pc komen ofsow.
Staat je hulp op afstand wel aan ?

Gewoon windows xp pro

Ik praat hier gewoon over een thuis gebeuren! GEEN NETWERK!

alles hangt aan de zelfde router. en alles kan elkaar zien en pingen. behalve deze rot media pc!
en ik wil weten waarom!

sorry maar ik word helemaal gek van dit ding.. ik heb dit soort dingen al vaker gedaan.. en het hoort gewoon te werken zodra je hem aan het internet hang thats it! geen poespas of instellingen!

waaaaaroom!!! hijg hijg :D

ik begrijp hekm niet echt , en je zit wel in een klein netwerkje namelijk al je pc die zijn aangesloten op je router maarja :p

Je media pc heeft internet dus heeft ie ook een ip adress dan ken je hem ook pingen ,
en het heeft geen DNS scope ofsow dat hebben alleen server en printers dacht ik anders had je die normaal gesproken goed moeten zetten maar dan alsnog dan zou je printer/server geen connectie hebben met het netwerk of met hetWord Wide WEB

Als je nou precies aangeeft wat de handelingen wat je doet en wat er niet gebeurd , en heb je een ip zoeizo anders vald er niks te pingen :p

Moet je nagaan zelfs ik snap ut niet.. vage sh*t:(

K ik probeer nu dus zo duidelijk mogelijk te zijn :D komtie dan heh?!

Ja ik heb een IP op de Media pc:
192.168.1.45
subm 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254 ( router )
dns 192.168.1.254 ( router )

Mijn pc:

192.168.1.35
subm 255.255.255.0

Andere pc in het huis:

192.168.1.33
subm 255.255.255.0

192.168.1.35 en 192.168.1.33 pingen naar elkaar en de pakketjes worden ontvangen!
192.168.1.35 en 192.168.1.33 pingen omstebeurd ( uiteraard ) naar 192.168.1.45 ( media pc ) foute boel! niks ontvangen!

Er is geen thuis netwerk! tussen niks.! daarmee bedoel ik windows thuisnetwerk...
tuurlijk staan ze in connectie. zoals het hoort.. maar het probleem is dat die media pc dat dus niet begrijpt op 1 of andere manier.. :eek:

Maar er is een maar! 192.168.1.45 ( media pc ) kan wel naar de router pingen! ( 192.168.1.254 ) net als de rest van de computers!

maar waarom! kan die media pc niet bereikt worden of andersom!?

Is dit duidelijker? ik hoop het. anders snap ik het zometeen zelf niet meer :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan