Wel internet, maar kan geen gebruik maken van browsers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lohbobo

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Hey,

Ik heb pas geleden een router gekocht voor draadloos internet en geinstaleerd.
Onderin mijn scherm bij het icoontje van draadloos internet staat dat hij wel verbinding heeft.
Als ik dan op Firefox of Internet explorer klik krijg ik geen verbinding.
Hetzelfde geld voor MSN.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Je kan op het icoontje klikken (rechtermuisknop) en netwerkcenturm klikken. Daar zie je hoe de verbinding loopt en of hij goed werkt. Als je daar niets geks zien, kan je (weer bij rechtermuisknop) op diagnose en herstel klikken.

Geprobeerd, maar werkt niet.

Iemand anders nog suggesties?

Zijn de balkjes tussen "Netwerk" en "Internet" groen in het Netwerkcentrum?

heb je alle instellingen goed ingesteld bij de installatie van je nieuwe router?

Als het goed is wel,

Ik heb het wachtwoord ingetyped.
mijn router is goed aangesloten.

Het computer icoon zegt dat ik connectie heb maar internet werkt niet.

Ik snap niet helemaal hoe je configuratie is, kan je dit misschien uit leggen?
(heb je bijvoorbeeld je nieuwe router direct op het internet aan gesloten, of heb je hier nog een modem tussen? )

Verder, wanneer je verbinding met een draadloos netwerk, maakt het voor XP niet uit of het acces point in verbinding staat met het internet of niet.

Uit jouw verhaal maak ik uit op dat je verbinding hebt met je accespoint.

dus, als jij voor de duidelijkheid jou situatie vanaf je pc tot het internet (meterkast) kan uitleggen, dan kan ik je verder helpen.

Laatst bewerkt:
Oke ik zal proberen alles goed uit te leggen.

Ik had dus al een 'router' (sorry weet de naam er niet van de kast dat je standaard krijgt bij een internet abbonement.) maar die was niet bestemd voor draadloos internet.
Dus heb ik vandaag een draadloze router geckocht.
Ik heb een kabel van mijn 'oude router' naar mijn router(draadloos internet) geplaatst en de router aangezet.

Ik heb op mijn laptop de verbinding opgezocht en de WPA code ingetypt.

Ik kreeg vervolgens verbinding.

Maar als ik een browser of MSN wil gebruiken lukt het niet.
(geen internet)

Laatst bewerkt:
Hallo,
Wanneer ik dit zo lees, dan had je genoeg gehad aan het kopen van een wireless accespoint.

De router die jij gekocht hebt, heb je zonder deze voor internet in te stellen neer gezet, en een netwerk verbinding opgebouwd.

je kan nu 2 dingen doen:

1 je zoekt de router instellingen van je internet profider op en zet deze in je router (je hebt onderandere je gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

2 je zet je oude router weer terug, en vervolgens sluit je je nieuwe router hier op aan. hierdoor heb je in iedergeval weer internet. vervolgens zet je op je nieuwe router de DNS en DHCP functies uit en zorg je er voor dat je deze alleen nog als switch en acces point gebruikt.

succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan