wel internet, maar niet via explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Hallo.
Ik heb sinds twee weken internet van UPC. (kabel internet)
zodra ik explorer opstart vraagt hij om verbinding te maken. als ik dat laat doen, dan geeft hij een foutmelding code 60. Als ik internet opstart via de browser van Opera, dan heb ik nergens last van. Heeft iemand een oplossing voor explorer?

Ik neem aan dat je vooraf al een (draadloze) netwerkverbinding hebt vóórdat je Internet Explorer opstart? Indien ja:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl -> tabblad Verbindingen -> Aanzetten: Nooit een verbinding kiezen.

[Waarschijnlijk zie je in dat tabblad Verbindingen nog netwerkverbindingen genoemd die blijkbaar die error 60 melding opleveren als je die probeert te starten. Echter: Je hebt al een internet-verbinding, dus er hoeft niet (opnieuw) ergens mee een verbinding gemaakt te worden.]

Succes,

Tijs.

Ik heb gedaan wat je voorstelde, maar blijf hetzelfde houden. met alle browsers krijg ik internet behalve dan met explorer.

Start dan eens Internet Explorer zónder de invoegtoepassingen:
Maak op het bureaublad een snelkoppeling naar "%programfiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff

Bezoek een paar simpele websites (dus websites die die invoegtoepassingen niet nodig hebben) en kijk of dat zonder problemen werkt. Indien ja, dan is er een of andere invoegtoepassing verantwoordelijk. Je zult dan moeten gaan kijken wat er gebeurt als je die invoegtoepassingen stuk voor stuk uitschakelt, zodat je hopelijk kunt achterhalen welke voor de problemen verantwoordelijk is.

Als dit niets oplevert dan zou ik als ik jou was gaan kijken naar een herinstallatie van Internet Explorer: link. Misschien werkt ook het herstellen van de standaardinstellingen, via inetcpl.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Opnieuw instellen.

Werkt dit niet, scan dan eens je computer op malware. hier staan tips hieromtrent waar je mee beginnen kunt.

Als dit allemaal niets oplevert, dan hoop ik dat anderen nog tips voor je hebben, want ik heb er geen. Natuurlijk kun je ook gaan denken aan volledige herinstallatie van Windows, maar hopelijk is dat niet nodig.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan